القاصي گفت: اجراي احكام حدود الهي در خصوص متجاوزان به نواميس مردم نه تنها نقض حقوق بشر نيست بلكه احترام به حقوق اساسي مردم در برخورداري از امنيت است.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران،" علي القاصي" دادستان عمومي و انقلاب شيراز در نشست ستاد جرائم خاص استان با اشاره تبليغات بي پايه رسانه‌هاي غربي و معاند در خصوص اجراي احكام الهي در ايران، گفت: اگر تصور و ادعاي به اصطلاح حافظان حقوق بشر، عدم اجرايي مجازات شرعی و قانونی متجاوزان به نواميس مردم است، اين امر ادعايي به دور از حق برخورداري مردم از امنيت است.

وي با اشاره به این که هر یک از شهروندان در قبال پذیرفتن تابعیت یک نظام و حکومت این تکلیف را برای حاکمیت ایجاد می‌کنند که امنیت و آرامش آنان را به نحو مطلوب تامین نماید، تصريح كرد: مقابله و برخورد با عوامل نا امنی و اجرای حدود الهی زمینه تحقق حقوق انسانی و اجتماعی شهروندان را فراهم می‌سازد.

القاصي همچنين از اجراي حكم اعدام 5 نفر از متجاوزين به عنف در استان فارس خبر داد و افزود: اين افراد طي سال‌هاي 89 تا 91 با اقدامات مجرمانه خود امنيت جامعه بخصوص بانوان را به مخاطره انداخته بودند كه پس از دستگيري و محاكمه و طي شدن مراحل قانوني احكام آنان به زودي در شيراز و يكي از شهرستان‌هاي استان اجرا مي‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همچنين در بخش ديگري از سخنان خود از تأييد حكم اعدام 19 نفر از قاچاقچيان عمده مواد مخدر در استان فارس خبر داد و در خصوص جرائم اين قاچاقچيان گفت: اين 19 نفر متهم به تهيه، توزيع حمل و نگهداري مقادير عمده‌اي از مواد مخدر صنعتي و سنتي از جمله حشيش، هروئين، كراك و ترياك هستند؛ كه در فاصله سال‌هاي 88 تا 91 دستگير شده و در دادگاه‌هاي انقلاب شهرستان‌هاي شيراز، آباده، ني‌ريز، داراب، بوانات و لارستان به اعدام محكوم شدند.

القاصی تصريح كرد: احكام اين افراد پس از قطعيت و رد شدن تقاضاي عفو و بخشودگي و همچنين تأييد دادستان كل كشور و دريافت استيذان رياست معظم قوه قضاييه در دستور كار اجراي احكام دادسرای انقلاب اسلامي شيراز قرار گرفته است و به زودي به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

وي همچنين از صدور كيفرخواست متهمان سرقت‌هاي مسلحانه اخير توسط دادسراي شيراز خبر داد و افزود: پس از دستگيري اين سارقان با تشكيل شعبه ويژه در دادسرا و تكميل مراحل تحقيقات پرونده در سريعترين زمان ممكن كيفرخواست پنج نفر از متهمان صادر و به دادگاه انقلاب اسلامي شيراز ارسال گرديد.

براساس اين خبر به نقل از دادگستري فارس؛ این مقام قضایی ادامه داد: این پنج نفر متهم به اتهام محاربه و افساد فی الارض از طریق سرقت‌های مسلحانه بانک های شیراز و ایجاد رعب و وحشت در مردم می باشندکه از این طریق موجب سلب آزادی و امنیت مردم شده اند.

دادستان عمومي و انقلاب شيراز خاطرنشان كرد: دادگاه این متهمان پس از طی مراحل قانونی و تعیین وکیل تسخیری برگزار گردید و از سوی قاضی ختم رسیدگی اعلام شد و در آینده‌ای نزدیک حکم دادگاه به متهمان ابلاغ خواهد شد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار