دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: قانون در مقابل هنجار شکنان و کسانی که به نوامیس مردم تجاوز کنند قاطع است و بدون اغماض برخورد می‌کند.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "علی القاصی مهر" در حاشیه اجرای حکم اعدام سه متجاوز به عنف در شهرجدید صدرا، اظهار داشت: همه تلاش ما این است که محیطی امن و همراه با آرامش و آسایش برای مردم فراهم کنیم و اجازه نمی‌دهیم برخی افراد با تجاوز به نوامیس مردم زمینه بروز ناامنی را فراهم کنند.

وی با تشریح علت اجرای این احکام در ملاءعام گفت: حدود الهی قابل توقف نبوده و بر اساس تکلیف حاصل از شرع مقدس اسلام و قرآن کریم دستگاه قضایی در برخورد با این دسته از متجاوزان مصمم است.

این مقام قضایی تاکید کرد: اجرای این احکام هشداری است برای تبهکارانی که با نیات شیطانی خود قصد تعرض به نوامیس مردم را دارند.

دادستان شیراز اظهار داشت: ما تحت لوای نظامی زندگی می‌کنیم که مبنای اداره امور آن بر پایه موازین شرعی است و این نظام ثمره خون هزاران شهیدی است که در راه پیاده کردن احکام اسلام جان خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

دادستان شیراز تصريح كرد: دستگاه قضایی استان فارس با پیروی از منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های اتخاذی از سوی رئیس قوه قضاییه موضوع امنیت و آرامش مردم و شهروندان را در رأس اولویت‌ها و برنامه‌های کاری خود قرار داده و از آن کوتاهی نخواهد کرد.

وی در خصوص اجرای احکام سه نفر از مجرمان پرونده تجاوز به کودک 14 ساله در شیراز نیز گفت: این افراد به نام‌های «ح.ع»، «م.و» و «ی.ف» پسر بچه‌ای صغیری را در شیراز ربوده و پس از انتقال به حومه این شهر مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌دهند.

دادستان شيراز خاطرنشان کرد: احکام اولیه این افراد در شعبه دوم دادگاه کیفری استان فارس صادر شده و در شعبه 27 دیوان عالی کشور به تایید رسیده و پس از استیذان رئیس قوه قضاییه امروز اجرا شد.

گفتني است؛ سحرگاه امروز دوشنبه (30بهمن) سه متجاوز به عنف در شيراز به دار مجازات آويخته شدند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار