مدیرکل کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه ارومیه گفت: تولید ملی پیش‌نیاز اساسی اقتصاد قدرتمند قلمداد می‌شود بنابراین در این راستا باید قدم برداشته شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه هادی بهادری در میزگرد بررسی «‌ نقش تعالی تولید ملی در آئینه‌ تعامل صنعت و دانشگاه » که در سالن جلسات جهاد دانشگاهی تشکیل شد، اظهار داشت: کشورهایی که در تولید ملی از شاخص‌های بالایی برخوردار هستند به معنای واقعی کلمه اقتصاد قوی داشته، اهداف و سیاست‌های خود را در سطح جهان با موفقیت بیشتری پیگیری می‌کنند و در تحمیل فکر، فرهنگ و سیاست خود به سایر کشورها موفق هستند.

وی بزرگترین تهدید علیه کشورمان را تهدیدهای اقتصادی دانست و افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به این نتیجه رسیده‌اند از راه‌های سیاسی و نظامی نمی‌توانند با ایران مقابله کنند بنابراین از کانال مسائل اقتصادی وارد عمل شده‌اند.

بهادری با بیان اینکه دشمنان ناجوانمردانه به تهدیدهای اقتصادی خود عمل می‌کنند، خاطر نشان کرد: با این اوصاف می‌طلبد بیشتر از گذشته برای خودکفا شدن و استقلال تلاش کنیم لیکن امکان بی‌نیاز شدن از سایر کشورها وجود ندارد ولی می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح نیازها را به حداقل رساند.

وی بر لزوم هدفمند کردن ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید کرد و گفت: در دهه‌های اخیر عوامل مؤثر در تولید را سرمایه، نیروی انسانی و زمین تشکیل می‌داد ولی امروز دانش فنی به این عناصر اضافه شده است که این دانش فنی به صورت فن‌آوری یا حل مشکلات متجلی می‌شود.

مدیرکل کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه ارومیه، بیان داشت: ارتباط صنعت و دانشگاه زمینه را برای رسیدن به اقتصاد پویا فراهم می‌کند بنابراین باید به آسیب‌شناسی این مبحث پرداخته شود تا علل ناکافی بودن این ارتباط معلوم شده سپس برای چاره‌جویی اهتمام شود.

وی توسعه مناطق مختلف کشور، تامین بودجه مورد نیاز دانشگاه‌ها، اشتغال فارغ‌التحصیلان، ایجاد رشته بر اساس نیازسنجی را مهم‌ترین دلایل ضرورت داشتن شکل گیری این ارتباط برشمرد و خاطر نشان کرد: باید هر 2 گروه اعم از فعالان عرصه صنعت و دانشگاهیان در این راستا گام بردارند.

بهادری چشم‌انداز مورد نظر دشمنان برای ایران اسلامی را یک خفقان اقتصادی دانست و اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز با لحاظ کردن تحرکات بیگانگان، موقعیت اقتصادی کشور و ظرفیت‌های نهفته در آن، عنوان رونق تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را برای سال جاری برگزیده‌اند که در صورت وجود تعامل بین دانشگاه و صنعت می‌توان به عملی شدن منویات ایشان امیدوار شد./ب

برچسب ها: تولید ، صنعت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.