2300 تخلف در ساخت وساز شناسايي شده که تنها30 نفر به عنوان متخلف شناخته شده اند.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ مهدي هاشمي در نشست خبري امروز خود با بيان اينکه باشگاه مهندسان که از اسفند ماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است افزود: اين باشگاه توانسته شرایط مناسبی برای رسیدگی به قشر مهندسان جامعه برای کمتر شدن دغدغه‌های معیشتی آن‌ها فراهم کند.

هاشمی درباره پرونده تخلفات مهندسی در سال جاری توضيح داد و گفت: 2300 تخلف در سطح کشور به شورای انتظامی و مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور ارجاع شده که البته بدین معنی نیست که حتما همه این موارد متخلف هستند یا حکم انتظامی برایشان صادر شده است بلکه از این میان حدود 30 نفر متخلف شناخته و جریمه‌ شده‌اند.

وي در ادامه يادآور شد: در سال جاری سیر نزولی تخلفات را داشتیم و با مکانیزه شدن سیستم، تخلفات کمتری صورت می‌گیرد.

هاشمي در ادامه تصريح کرد: از سال گذشته مسکن مهر تحت نظارت سازمان نظام مهندسی استان‌ها قرار گرفت و تمامی پروژه‌های تحت نظارت بررسی شد چراکه برخی موارد پیش از این تاریخ بود که در مشکلات ایجاد شده، توافق شد.

رئيس سازمان نظام مهندسي در ادامه  تاکید کرد: آنچه امروز با استاندارد ساخته می‌شود برای 50 سال است چراکه بعضی از ساختمان‌ها با عمر 30 ساله ارزیابی می‌شوند و بهتر است ابتدا استانداردسازی را در دستور کار قرار دهیم.

هاشمی خاطر نشان کرد: بر اساس سند چشم‌انداز ، سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان تخصصی‌ترین مرجع و مورد اعتمادترین نهاد مستقل نزد افکار عمومی معرفی شده است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: کار شناسنامه فنی و صدور مجوز همچنان که در دستور کار این سازمان است، سرعت گرفته و به کسانی که ابلاغ می‌شود باید دیر یا زود پاسخگوی چگونگی ساخت و مراحل ساخت و ساز باشند./عب

برچسب ها: مهندس ، تخلف ، ساخت وساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار