مدير كل زندان‌هاي استان خراسان شمالي گفت: نگاه سليقه‌اي، اتخاذ تصميم و انجام امور خارج از مقرارت مهمترين آفت و نقص در انجام كار زندانباني اسلامي است.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "محمدعلي بلوكي" مدير كل زندان‌هاي استان خراسان شمالي در بازديدهاي غير مترقبه وشبانه خود از زندان‌هاي استان بر رعايت دقيق قوانين وآئين نامه‌هاي سازماني تأكيد كرد و اظهارداشت: در پروسه زندانباني رسيدن به اهداف متعالي سازماني از جمله اصلاح وتربيت زندانيان بر پايه نظم وانضباط استوار است.

همچنين در جريان اين بازديدهاي شبانه و غير مترقبه كه از سه زندان بجنورد، شيروان، اسفراين و كانون اصلاح وتربيت انجام گرفته است نظارت بر نحوه خدمتي نيروهاي شيفتي در ساعات غير اداري، نظارت بر وضعيت موجود، ميزان هوشياري كاركنان و پرسنل وظيفه مورد توجه قرار گرفته است.

بلوكي كه در سه ماهه سوم سال هفت نوبت بازديد شبانه و غير مترقبه از سطح زندان‌هاي استان داشته است در خصوص علت اين بازديدها تصريح كرد: حرفه زندانباني در اجرا نيازمند چند وي‍ژگي بارز است كه هوشياري از مهمترين ويژگي مراقبين و كاركنان بخش يگان حفاظت در زندان‌ها است.

وي تصريح كرد: عدم هوشياري كاركنان در زندان‌ها گاهاً موجبات بروز مشكلات غير قابل جبران را در اين محيط امنيتي فراهم خواهد كرد.

بلوكي با اشاره به فراهم بودن بستر مناسب در راستاي استقرار نظم وامنيت در زندان‌ها به مبحث كنترل ديجيتالي زندان‌ها توسط دوربين‌هاي مداربسته اشاره و افزود: در تلاش هستيم تا از امكانات روز در راستاي ايجاد امنيت ونظم بهره ببريم ولي لازمه بهره بردن از اين امكانات نيروي انساني مدبر وهوشيار است.

مدير زندان‌هاي خراسان شمالي با اشاره به كار سخت و طاقت فرساي زندانباني، نظم و انضباط برای رسيدن به کمال در پرتو عقل و انديشه را کوتاه‌ترين و مطمئن‌ترين راه دانست و تصريح کرد: راه غلبه بر سختی‌ها و دست يافتن به کارهای خوب و صرفه جويي در وقت، تنها با داشتن نظم و انضباط در کارها ميسر است.

وي كه در بازديدهاي غير مترقبه از سطح زندان‌هاي استان اندرزگاه‌ها، پوسته‌هاي مياني زندان‌ها، تأسيسات و برجك‌هاي ديده‌باني را مورد بازديد قرار داده بود وضعيت موجود را مطلوب ارزيابي نموده و بر حفظ اين وضعيت تأكيد كرد.

بلوكي در ادامه به نقش نيروهاي وظيفه در كمك به ايجاد نظم وامنيت در زندان‌ها اشاره و افزود:  نيروهاي وظيفه ياري رسان يگان حفاظت در انجام مأموريت‌هاي خود هستند،‌لذا بايد آموزش‌هاي لازم را به اين نيروهاي جوان و پرتوان داد واز آنها در استقرار نظم برابر ضوابط موجود بهره جست.

اين مسؤل قضايي با اشاره به اين كه انجام هر امر مدون را نيازمند مقررات خاص است، اظهارداشت: استقرار نظم و انضباط در زندان‌ها و رسيدن به اهداف متعالي سازمان و اصلاح و تربيت زندانيان زماني حاصل خواهد شد كه ما اجراي دقيق آئين نامه سازماني و منويات رياست سازمان را در انجام كار خود نصب العين قرار دهيم.

بلوكي افزود: نگاه سليقه‌اي، اتخاذ تصميم و انجام امور خارج از مقرارت، مهمترين آفت و نقص در انجام كار زندانباني اسلامي است.

مدير كل زندان‌هاي خراسان شمالي ضمن اعلام برنامه ريزي لازم جهت سركشي‌هاي شبانه و غير مترقبه از سطح زندان‌هاي استان و پويا نمودن طرح مداومت كاري، خاطرنشان كرد: ما همه بايد در كنار هم و با تعهد مسير عزت سازماني را در عرصه توسعه خدمت رساني استمرار بخشيده و دنبال نماييم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار