در حالی که وعده مسئولان استان اردبیل در آبگیری سد گیوی هرگز به ثمر ننشسته و رنگ واقعیت به خود نگرفته باز وعده سه ماه دیگر برای آبگیری سد کوثر را دادند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل در جریان بازدید از مراحل ساخت سد کوثر اظهار داشت: با همت و تلاش مسئولان امر و در قالب پروژه مهر ماندگار سد گیوی تا خرداد سال آینده آبگیری می‌شود.

داود نجفیان تصریح کرد:‌ ظرفیت این سد بالغ بر 78 میلیون متر مکعب است که ساخت این سد سال‌هاست آغاز شده و امیدواریم با همت و تلاش دولت خدمتگزار تا پایان دولت دهم زمینه بهره‌گیری از آن فراهم آید.

وی خاطر نشان کرد: با آبگیری سد گیوی حدود پنج هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های کوثر و خلخال زیر کشت محصولات آبی می‌رود.

نجفیان با یادآوری اینکه برای تکمیل این سد وزیر نیرو دستور ویژه‌ای را صادر کردند، ادامه داد:‌ هم اکنون پیمانکار این پروژه با تلاش مضاعف سعی می‌کند طرح مورد نظر را به سرعت تکمیل کرده و زمینه بهره‌برداری آن را فراهم آورد.

وی اضافه کرد: برای اجرای این پروژه تاکنون 72 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است و در ادامه مسیر نیز به حدود 58 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم تا بتوانیم طلب پیمانکار را پرداخت کرده و زمینه بهره‌برداری از این طرح را در جنوب استان فراهم آوریم.

وی بیان کرد: در قالب اعتبارات پروژه مهر ماندگار برای این پروژه رقمی اختصاص یافته است که انتظار داریم به سرعت تخصیص منابع را شاهد باشیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل به شبکه آبیاری سد کوثر نیز اشاره کرد و ادامه داد: با تأمین منابع مورد نیاز از طریق فاینانس شبکه آبیاری این سد نیز عملیاتی شده و ظرف سه سال آینده تکمیل می‌شود.

نجفیان در مورد جاده جایگزین این سد برای گذر هموطنان به شهر خلخال گفت: آسفالت سه کیلومتر این جاده انجام شده و با پایان یافتن آسفالت از این راه دسترسی نیز بهره‌برداری صورت می‌گیرد.

وی توسعه و بهبود 10 هزار هکتار از اراضی دیم و باغات این شهرستان را به همراه کنترل سیلاب رودخانه گیوی، ایجاد فرصت‌های اشتغال، جلوگیری از مهاجرت‌ها و همچنین ایجاد جاذبه‌های توریستی در اطراف این سد را از مهم‌ترین برجستگی‌های سد گیوی در توسعه جنوب استان اعلام کرد.

نجفیان افزود: ما علاوه بر این پروژه، تکمیل سد بفرآجرد را نیز در اولویت اصلی قرار دادیم که امیدواریم در این زمینه نیز با تأمین منابع اقدامات لازم صورت بگیرد/س 

برچسب ها: اردبیل ، آبگیری ، سد ، گیوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.