استفاده از فن آوري نوين مثل GIS (مستقيم اطلاعات جغرافيايي) در كاهش مخاطرات محيطي نقش مهمي در توسعه و امنيت روستاها دارد.

فرشته رحمتوند كارشناس GIS در گفتگو با خبرنگار  اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: به منظور ارتقاء سطح دانش و آگاهي از روش هاي نوين بهسازي مسكن در روستا روش GIS است كه امروزه در اكثر كشورهاي دنيا و از جمله ايران از آن استفاده مي شود.
وي گفت: دستيابي به برترين تكنيك ها و روش هاي بازسازي و ساخت مسكن روستايي با هدف ايجاد ايمني و آسايش براي روستاييان از مهمترين دستاورهاي اين سامانه در روستاهاي ايران است.
اين كارشناس به روزرساني را لازمه اين سامانه دانست و گفت: GIS براي استفاده بهينه نيازمند بهنگام سازي و مطالعات ميداني وسيع است كه مي توان از آن در پروژه هاي عمراني بهره جست.
رحمتوند به راه هاي استفاده از اين سامانه در كشور اشاره كرد و گفت: متأسفانه در ايران فقط در زمان وقوع مخاطرات محيطي از GIS استفاده مي شود كه اگر برنامه ريزي دقيقي در اين خصوص صورت گيرد، مي توان با استفاده از GIS خطرات ناشي از مخاطرات محيطي را در روستاها كاهش داد.
اين كارشناس خاطرنشان كرد: يكي از استفاده هاي مهم GIS  در اكثر نقاط دنيا بررسي هاي زمين كشاورز است كه با توجه به غلبه فعاليت اقتصادي كشاورزي در روستاهاي ايران در كنار منازل مسكوني مي توان از اين سامانه در جهت توسعه روستايي بهره جست./ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار