-یك متخصص بیماری های عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی اهواز گفت: بسیاری از افراد برای التیام تاول سوختگی از خمیر دندان استفاده می‌كنند كه كار اشتباهی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ دكتر 'فرید یوسفی'اظهار داشت: استفاده موضعی از خمیر دندان برای درمان و التیام سوختگی فایده‌ای ندارد.

وی افزود: یكی از مهم‌ترین مراقبت‌ها در سوختگی ها، پیشگیری از عفونت است و باید با رعایت نكات بهداشتی این مراقبت ها را انجام داد.

دكتر یوسفی تصریح كرد: بهتر است اقدامات درمانی و مراقبتی سوختگی‌ها در درمانگاه یا مراكز بهداشتی انجام شود تا احتمال عفونت كاهش یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی اهواز افزود: استفاه از برخی داروها یا پمادهای سوختگی نیز می‌تواند موثر واقع شود.

وی گفت: برای رفع سوختگی‌ باید شستشوی ناحیه انجام شود و محل سوختگی پانسمان شود.

دكتر یوسفی اظهارداشت: برخی افراد در این زمینه كم‌كاری می كنند كه خطر زیادی به دنبال دارد.

این متخصص بیماری های عفونی اضافه كرد: همچنین بسیاری از افراد محل زخم را دست می زنند و عفونت را افزایش داده و بهبود را به تعویق می‌اندازد.

وی گفت: پس از سوختگی ممكن است عفونت ایجاد شود و بسته به شدت عفونت، نوع آن نیز متفاوت است.

دكتر یوسفی تصریح كرد: در سوختگی‌ها گاهی میكروب‌ها وارد خون شده و عفونت خونی ایجاد می‌كنند و برخی میكروب‌ها نیز موجب عفونت مفاصل، مجاری ادراری و استخوان می‌شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی اهواز اظهارداشت: عفونت زخم در سنین كودكی و سنین بالا بیشتر مشاهده می شود و هر چه مدت اقامت در بیمارستان بیشتر باشد، احتمال عفونت نیز افزایش می یابد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.