معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از سرمايه گذاري هشت هزار و 800 ميليارد ريالي بخش خصوصي در حوزه آب و فاضلاب كشور در سال جاري خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حسين بنكداري با بيان اينكه تاكنون كل سرمايه گذاري مستقيم بخش خصوصي در ايجاد تاسيسات آب و فاضلاب كه در حال اجرا است، بيش از 12 هزار ميليارد ريال بوده است، گفت: بیش از هشت هزار و 800 ميليارد ريال آن در سال 1391 به وقوع پيوسته است.

وي با اشاره به رشد سرمايه گذاري بخش خصوصي در طرح هاي آب و فاضلاب در سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني، گفت: تاسيسات آب و فاضلاب از جمله زيرساخت هاي اساسي هر جامعه رو به رشد بوده كه نيازمند حجم بالاي سرمايه گذاري است.

بنكداري تصريح كرد: صنعت آب و فاضلاب كشور توجه ويژه اي به جذب و توسعه مشاركت بخش خصوصي به منظور سرمايه گذاري در طرح هاي آب و فاضلاب دارد كه در اين راستا رشد قابل توجهی در گسترش مشاركت بخش خصوصي طي سال های اخير به ویژه در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به وقوع پيوسته است.

وي ادامه داد: در سال جاری، اقدام های موثري در راستاي تنوع بخشی و گسترش مشاركت بخش خصوصي در قالب خريد تضميني آب و پساب و قراردادهاي بيع متقابل به عمل آمده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور درخصوص عملكرد سال جاري صنعت آب و فاضلاب كشور در گسترش مشاركت بخش خصوصي، گفت: عقد قراردادها و آغاز عمليات اجرايي ايجاد تاسيسات نمك زدايي، خطوط انتقال آبرساني، تاسيسات فاضلاب و ارتقای كيفيت آب به ارزش سرمايه گذاري اوليه شش هزار و 500 ميليارد ريال از جمله فعاليت هاي مهم بخش خصوصي در اين حوزه بوده است.
بنكداري اظهار داشت: عقد قرارداد و آغاز عمليات اجرايي طرح هاي ايجاد تاسيسات فاضلاب از جمله شبكه جمع آوري فرعي و اصلي، خطوط انتقال و تصفيه خانه و بهره برداري از تاسيسات با سرمايه گذاري كامل بخش خصوصي به ازاي تخصيص پساب به ارزش سرمايه گذاري اوليه دو هزار و 300 ميليارد ريال از ديگر مشاركت هاي مهم بخش خصوصي در بخش آب و فاضلاب است./عب
برچسب ها: بخش ، خصوصی ، وزارت نیرو ، آب ، فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار