عضو كميسيون انرژي گفت: با ابلاغ دستور ممنوعيت صادرات پتروشيمي انبارهاي توليدكنندگان اين محصول استراتژيك در حال سرريز شدن است.

سيد مهدي موسي نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: در صنعت نفت به منظور جلوگيري از خام فروشی و حرکت به سمت توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی و ارزآوری برای کشور، باید در این جهت گام هاي اساسي برداشته شود.
 
وي تصريح كرد: متاسفانه برخي از واحدهاي پتروشيمي در تامين خوراك مورد نياز مشكل دارند چرا که تامين خوراك پتروشيمي از تعهدات وزارت نفت است كه در اين زمينه بايد سياست گذاري اصولي و تدابير هوشمندانه اي اتخاذ شود.

موسي نژاد با اشاره به محدوديت صادرات محصولات پتروشيمي گفت: امروزه نياز درآمد كشور به صادرات است و با محدوديت صادرات توليد محصولات پتروشيمي با مشكل مواجه مي شود.

وي تصريح كرد: با ابلاغ دستور ممنوعيت صادرات پتروشيمي انبارهاي توليدكنندگان اين محصول استراتژيك در حال سرريز شدن است و اكثر توليدكنندگان با مشكل مواجه هستند.

عضو کمیسیون انرژِی مجلس نهم با بیان این که باید در حوزه  صادرات محصولات پتروشیمی نظارت شود،‌ ادامه داد: اگر صادرات محصولات پتروشیمی در تامين نياز بازار داخلي تاثیر منفی بگذارد، به نظارت دولت در صادرات این محصولات بر می گردد و این به معنای آن است که نظارت در این شرایط ناکافی بوده، نه این که در صادرات محصولات پتروشیمی مشکل داشته ایم.

وي تصریح کرد: هم اکنون ايران به ارز نیاز دارد و صادرات محصولات پتروشیمی اگر با نظارت همراه باشد، برای کشور مفید است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان كرد: رویکرد دولت باید این باشد که ممنوعیت و محرومیت صادرات صنایع پایین دستی و محصولات پتروشیمی برداشته شود./س
برچسب ها: انرژی ، انبار ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار