رئيس کميته مسابقات فدراسيون شطرنج گفت: اين دوره از مسابقات بين‌المللي جام فجر با حضور 4 استاد بزرگ در مشهد برگزار شد.

فريدون اسکندري در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سطح کيفي رقابت‌هاي امسال نسبت به سنوات گذشته از نظر کمي و کيفي به دليل کاهش تعداد بازيکنان خارجي با افت همراه بود.
 
رئيس کميته مسابقات فدراسيون شطرنج  تصريح کرد: ما در اين دوره از رقابت ها شاهد حضور تمامي اساتيد بزرگ شطرنجبازان مطرح کشورمان بودیم که رقابت ميان آنها بسيار حساس و سنگين بود که اين مسئله خلاء حضور تعداد زياد شطرنجبازان خارجي را تا حدودي برطرف کرد.
 
اسکندري اظهار داشت: کاهش مبلغ جوايز نقدي که به شکل دلار به برترين‌ها اهدا مي‌شود يکي از عوامل اصلي افت تعداد شرکت کنندگان  خارجي بود چون در سنوات گذشته معادل 40 ميليون تومان يعني 40 هزار دلار به عنوان جايزه تعلق مي‌گرفت. اما امسال معادل اين مبلغ 11 هزار دلار است.
 
وي تصريح کرد: تا پايان دور هفتم اين دوره از مسابقات بين‌المللي شطرنج جام فجر اميد نوروزي با 6.5 امتياز جايگاه صدر جدول را کسب کرده و همايون توفيقي، امير رضا پور رمضانعلي، آزالاتسه از گرجستان با شش امتياز به ترتيب در جايگاههاي دوم، سوم و چهارم ايستاده‌اند.
 
اسکندري گفت: نتايج کسب شده تاکنون حاکي از حساسيت و فشار مسابقات دارد به طوري که احسان قائم مقامي، مرتضي محجوب، پوريا دريني و برخي ديگر از مدعيان حاضر در اين مسابقات جايگاه هاي بعدي را درجدول رده‌بندي به خود اختصاص داده‌اند./مح
برچسب ها: مسابقه ، جایگاه ، جدول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار