با نزدیک شدن به عید یکی از بزرگترین دغدغه و درد سرهای والدین نحوه ی رفتار کردن کودکانشان در دید و بازدیدهای نوروزی است.

به گزارش خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران ؛بهانه گیری در بین کودکان خردسال به خصوص قبل از اینکه بتوانند صحبت کنند رایج است یکی از معدود راه هایی که بچه ها توسط آن نارضایتی و خشم خود را اعلام می کنند گریه است.

اگر بچه تان در مهمانی نق نق و شروع به گریه کرد در گوشی و آهسته از او بخواهید چیزی را که می خواهد تکرار کند این کار باعث می شود تا حواس کودکتان پرت شود.

بهانه جویی گاهی به پرخاشگری منجر می شود به این سبب که والدین احساس می کنند روی رفتار کودک خود و شرایط موجود کنترل ندارند.

اگر فرزندتان در مهمانی بیش از حد شلوغ کرد او را به گوشه ای ببرید و بهش قول بدهید که بعد از مهمانی هدیه ای کوچک به او خواهید داد و اگر پیشینه ی بد قولی بین فرزندان نداشته نباشید این روش تربیتی در مهمانی ها بسیار می تواند به شما کمک کند.

برای سرگرمی کودکانتان در مهمانی ها و دید و بازدید های نوروزی مخصوصا اگر فرزندی هم سن و سال خودتان ندارند حتما برای کودکتان اسباب بازی و وسایل سرگرم کننده ببرید تا او بازی کند.

بچه هایتان را در جمع های دوستانه و مهمانی ها با احترام خطاب کنید و از داد زدن و دعوا کردن آنها در مهمانی ها جدا بپرهیزید زیرا این کار باعث لجبازی بین کودکان می شود و اذیت های آنها را چندین برابر می کند./ع2

برچسب ها: مودب ، نوروز ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار