معاون اداری واجرایی شورای عالی استانها گفت : هرچه زمان می گذرد از اختیارات ، شأن نظارتی ، اجرائی وتصمیم گیری شوراها کاسته می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرمان ، صابر ابوطالبی در شانزدهمین همایش ادواری روسای شوراهای اسلامی استان که در محل هتل پارس برگزار شد ، با اعلام این خبر تصریح کرد : ما باید با علم وتدبر نیازهای مردم را برآورده کنیم .

وی اظهار داشت : با توجه به اینکه در آستانه برگزاری انتخابات قرار داریم باید چند موضوع را در دستور کار قرار دادیم .

ابوطالبی خاطرنشان کرد: کشور اتحاد جماهیر شوروی بزرگترین ضراب خانه اتمی و76مرکز اتمی با تمامی امکانات نظامی و وضعیت اقلیمی و اقتصادی مطلوبی را داشت اما شکست خورد زیرا فاقد ایمان به خدا وحمایت مردم بود.

وی با بیان اینکه امروز قدرت نظامی در جهان به عنوان ابزار قدرت مطرح نیست یاد آور شد : کشور ما باید افتخار کند که حمایت مردم ،ایمان واعتقادمردم را به عنوان ضامن تحقق آرمانهای مردم ایران به رهبری امام خمینی داراست.

معاون اداری واجرایی شورای عالی استانها با اشاره به اینکه شوراها باید آحاد جامعه را به مشارکت حداکثری در انتخابات تشویق کنند ، خاطرنشان کرد: هر رای برابر یک بمب اتم به قلب دشمنان است.

ابوطالبی با بیان اینکه حدود 117عضو شورا داریم ، تصریح کرد: مقدمات آموزش شروع شده تا بتوانیم در این فاصله زمانی از تمامی امکانات دولت کمک بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت : جایگاه ، شأن وشئونات متعددی برای شوراها در نظر گرفته نمی شود وهر چه جلوتر می رویم از تصمیم گیری شوراهها کاسته می شود.

ابوطالبی تصریح کرد : قانون‌گذار نگفته که انتخابات شوراها را به صورت دو مرحله‌ای انجام دهید، اما در حال حاضر قانونگذار این انتخابات را دو مرحله‌ای کرده است که در مرحله نخست اعضا از سوی مردم و در مرحله دوم اعضای شوراهای استان‌ها طی مراحلی انتخاب می‌شوند.

وی تصریح کرد: برای اینکه شئونات این شورا حفظ شود باید در شرایط انتخاب شوندگان تجدیدنظر شود و اعضای شوراهای استانی بتوانند مشکلات استان‌ها را برطرف کنند.

ابوطالبی گفت : طرح مدیریت واحد شهری که شورای عالی استان‌ها در سال 85 تقدیم رئیس جمهور و مجلس کرد و رئیس جمهور دستور رسیدگی سریع به این طرح را صادر کرد، اما هنوز در قفسه‌های ریاست جمهوری و مجلس خاک می خورد و محقق نشده است.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که تحقق مدیریت شهری در قانون به نحوی لحاظ شود که تصدی‌های غیرضروری برای خدمت بهتر، سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر به مردم واگذار شود.

ابوطالبی از بررسی موضوع دوشغله بودن اعضای شوراها خبر دادو اظهار داشت : یک هزار شورا در بخش، 31 شورای استانی و 336 شورای شهرستانی در ایران فعالیت می‌کنند/س

برچسب ها: شورا ، اختیار ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.