بیست و هشتمین نشست هیئت رئیسه سازمان لیگ آزادگان فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران به میزبانی باشگاه صنعت مس رفسنجان در هتل پارس کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ،  تاج ، سرپرست سازمان لیگ برتر در این نشست با اشاره به اینکه به هفته های پایانی لیگ دسته اول کشور نزدیک می شویم گفت: از ابتدای فصل آینده با توجه به مصوبات اعلام شده از سوی AFC و سازمان لیگ برتر ، تیم های صعود کننده به لیگ برتر باید شرایط ذیل را دارا باشند.

وی داشتن ساختار هیئت مدیره و مشخص بودن صاحبان سهام بر اساس انتخابات ، داشتن تراز مالی شفاف و مثبت و انتشار اسناد مالی ، توجه به امر استعدادیابی و فوتبال پایه ، داشتن سازمان جوانان و آکادمی فوتبال و تخصیص 20 درصد بودجه باشگاه به این امر ، مشخص شدن و شفافیت منابع درآمدی باشگاه و تعهد به سازمان لیگ برتر تا پایان فصل در این خصوص را از جمله این شرایط عنوان کرد.

وی افزود: نداشتن بدهی مالیاتی ، بدهی به بازیکنان ، کادر فنی ، اشخاص حقیقی و حقوقی با تعیین تکلیف بدهی ها ، داشتن ورزشگاه مورد تأیید سازمان لیگ برتر بر اساس الزامات AFC، داشتن فرودگاه ، داشتن هتل موردنیاز در شهر محل برگزاری از دیگر این شرایط است.

تاج افزود: در صورت نداشتن ورزشگاه مناسب ، فرودگاه و هتل در شهر محل برگزاری مسابقه ، باشگاه باید اختیار لازم را به سازمان لیگ برتر دهد تا این سازمان ضمن بررسی در صورت داشتن سایر شرایط و الزامات ، نزدیک ترین استان یا شهر دارای شرایط را به عنوان محل برگزاری مسابقات تیم صعود کننده معرفی نماید.

وی با اشاره به اینکه امتیاز بالا نمی تواند ملاک ورود به لیگ برتر باشد ، خاطرنشان کرد: باشگاهها باید تمام شرایط فوق را رعایت کنند تا در صورت صعود تیمشان ، خدای نکرده محروم نشوند.

بِهروان ، رئیس سازمان لیگ آزادگان کشور نیز در ادامه گفت: در فوتبال حرفه ای رکن اساسی فوتبال ، باشگاهها هستند بنابراین باید باشگاهها باید در همه ی زمینه ها فعال باشند.

وی با بیان اینکه استان کرمان در لیگ آزادگان کشور دارای 3 تیم است ، تصریح کرد: باشگاههای استان کرمان به دلیل قوی بودن ساختار نسبت به سایر باشگاههای کشور کمترین مشکلات را دارند.

بِهروان با اشاره به تیم مس سرچشمه خاطرنشان کرد: این تیم با توجه به امتیازاتی که کسب کرده و بازی هایی که در پیش رو دارد ، در صورت امتیازگیری شرایط خوبی را برای صعود به لیگ برتر فوتبال کشور دارد.

بِهروان در بخش دیگری از سخنانش افزود: حساسیت بازی های فصل جاری به دلیل 16 تایی شدن لیگ برتر در سال آتی زیاد است./س


برچسب ها: مصوبات ، لیگ برتر ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.