سرپرست معاونت آب و آبفاي وزارت نيرو گفت: تامين آب شهر تهران تا افق 1410 تضمين شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عليرضا دائمي درخصوص تامين آب شهر تهران گفت: با كمك پنج سد و مخازن آب زيرزميني و طرح هاي ديگر، تا افق 1410 تامين آب شهر تهران تضمين شده است.
وي ادامه داد: در طي دو دهه آينده تضمين آب شهر تهران براي جمعيتي حدود 16 ميليون نفر پيش بيني شده و اين درحالي است كه تامين آب اكنون براي جمعيتي معادل 10 ميليون نفر انجام مي شود.
وي تصريح كرد: وظيفه ما اين است كه با توجه به حساسيت آب شرب و اهميت پايتخت و بر اساس قانون، آب سالم و تضمين شده را براي شهر تهران تامين كنيم.
سرپرست معاونت آب و آبفاي وزارت نيرو درخصوص برنامه هاي اين وزارتخانه براي آبرساني به شهر تهران و شهرك هاي اطراف، گفت: شهر تهران هم اكنون سامانه بسيار منظمي براي تامين آب دارد و پنج سد مخزني و منابع آب سالم زيرزميني تامين كننده آب كلان شهر تهران هستند.
دائمي همچنين درخصوص مشكل تامين اعتبار براي آبرساني به طرح هاي مسكن مهر، گفت: در وزارت نيرو سياستي اتخاذ شده و وزير نيرو دستور داده است تا همه تلاش ها انجام شود كه طرح هاي مسكن مهر منوط به كمبود اعتبار نشود و به همين دليل در عين حال كه اعتبار بسيار كمي به ويژه در شهر تهران وجود دارد، آبرساني به اين طرح ها به شدت در حال پيگيري است.
وي ادامه داد: طرح هايي كه اكنون در استان تهران در حال اجرا است، طرح هاي پرهزينه و بسيار سنگيني است زيرا آب بايد از مناطق بسيار دور دست تري براي شهرهاي جديد مسكن مهر انتقال يابد.
وي با تشريح اينكه آبرساني به طرح هاي مسكن مهر، دو مرحله شده است، گفت: در مرحله نخست تلاش بر اين است كه آبرساني صورت گيرد و خوشبختانه هم اكنون در طرح هاي جديد پرند و پرديس اين كار انجام شده است.
وي افزود: در مرحله دوم براي افق بلندمدت طرح هدف گذاري انجام شده است./س

برچسب ها: آب ، تهران ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار