عضو هيئت‌رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: هر کدام از کشورهاي حوزه خليج فارس که ادعاي دخالت ايران در امور داخلي کشورشان را دارند بهتر است در مورد ادعاي خود مستندات معتبر ارائه دهند.

"محمدحسن آصفري" نماينده اراک و کميجان در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهار نظر کشورهاي حوزه خليج فارس در مورد ايران گفت: ايران هرگونه دخالت ديپلماسي، سياسي و نظامي در کشورها را به جد محکوم مي‌کند و خود هيچ‌گونه دخالتي در امور کشورها نداشته و ندارد.

وي در مورد ارتباط ايران با ساير کشورها اظهار داشت: ايران در مورد ارتباط با ساير کشورها چه در منطقه و چه خارج از منطقه براساس چارچوب معاهدات و قوانين بين‌المللي عمل مي‌کند و در همين راستا هرگونه حضور نيروي نظامي و يا ارسال سلاح و امکانات نظامي به کشورها براي ايجاد ناامني را به شدت محکوم کرده و خواستار برخورد با اين مسئله هستيم.

آصفري در مورد ادعاي کشورهاي حوزه خليج فارس بيان کرد: هر کدام از کشورهاي حوزه خليج فارس که ادعاي دخالت ايران در امور داخلي کشورشان را دارند بهتر است در مورد ادعاي خود مستندات معتبر ارائه دهند.

عضو هيئت‌رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پايان خاطر نشان کرد: بهتر است کشورها به جاي نسبت دادن اين‌گونه مسائل به يکديگر در راستاي ايجاد اصلاحات در کشور خودشان و اجراي خواسته‌هاي مردم اقدام کنند تا شاهد اين‌گونه اعتراضات نباشيم و مشکلات داخلي کشور خود را به ديگر کشورها نسبت ندهيم.

گفتني است کشورهای عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی، کویت و عمان در بیانیه مشترکی اعلام کرده‌اند خواهان روابط بهتر با ایران هستند اما «متأسفانه این کشور به مداخله خود در امور داخلی آن‌ها ادامه می‌دهد».

به نوشته العربیه آن‌ها همچنین بر اهمیت اتحاد میان خود در مقابل این مداخله تأکید کرده‌اند. این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز در جریان نخستین سفر خارجی خود به ریاض می‌رود.


انتهاي پيام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار