عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت: سفر به جزاير سه گانه حق طبيعي ماست، چرا که اين جزاير جزء خاک لاينفک ايران بوده و شوراي همکاري خليج فارس با ادعاهاي بي‌اساس خود براي آمريکا پادويي نکند.

"محمدصالح جوکار" نماينده يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي، در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انتقاد شوراي همکاري خليج فارس از سفر اعضاي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي به جزاير سه‌گانه گفت: جزاير سه گانه جزو لاينفک خاک کشور ماست و اين حق طبيعي ماست که از آن‌جا بازديد کنيم.

وي افزود: متاسفانه بعضي از کشورها خارج از قد و قواره خود حرف مي‌زنند، اما بايد بدانند که نبايد بيشتر از اندازه و ظرفيت خود در مسائل ديگران دخالت کنند.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ادامه داد: ادعاهاي بي‌اساس شوراي همکاري خليج فارس عليه کشورمان بيشتر به خاطر کمبودهاي دروني آن‌ها و تحريک‌هاي آمريکاست، اما اين حرف‌ها براي ما اساسي نداشته و توجهي به آن‌ها نداريم.

نماينده مردم يزد و صدوق تصريح کرد: اميدوارم اين کشورها به خود بيايند و به عنوان پادوي آمريکا در منطقه عمل نکنند، چرا که اين به صلاح آن‌ها نيست.

جوکار در پايان خاطرنشان کرد: بازديد و سرکشي ما به جزاير سه‌گانه حق ماست و کشورهاي منطقه بدانند که ما بايد مسائل منطقه‌اي را در درون خود حل کرده و مجري راهبردهاي نيروهاي فرامنطقه‌اي نباشيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ایران ، جزایر ، آمریکا ، خلیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار