سوزان رایس سفیر آمریکا در سازمان متحد با استقبال از اعمال تحريمهای جديد عليه کره شمالی اعلام کرد تحریم های جدید که شورای امنیت سازمان ملل متحد پنجشنبه تصویب کرد به شدت بر این رژیم کمونیستی آسیب وارد خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه  ، سوزان رایس سفیر آمریکا در سازمان متحد اعلام کرد تحریم های جدید که شورای امنیت سازمان ملل متحد پنجشنبه تصویب کرد به شدت بر این رژیم کمونیستی آسیب وارد خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه قطعنامه دو هزارو نودو چهار که پنجشنبه تصویب شد تحریم های جدید مالی شدیدی پیش بینی می کند ،اعلام کرد تحریم های چند جانبه با افزایش انزوای کره شمالی به شدت بر این رژیم تاثیر خواهد گذاشت.

سوزان رایس افزود:« به مبارزه طلبیدن جامعه بین المللی برای رهبران کره شمالی گران تمام خواهد شد.»

وی گفت:« کل جهان در عزم خود برای عاری کردن شبه جزیره کره متحد است.»

سفیر آمریکا در خصوص تهدیدهای جدیدی که پیونگ یانگ مطرح کرده است، گفت کره شمالی چیزی را از راه اقدامات تحریک آمیز به دست نخواهد آورد.

پیش از رای گیری در شورای امنیت ، کره شمالی به حملات لفظی ادامه داد و آمریکا را به تلاش برای آغاز جنگ اتمی متهم و واشنگتن را به حمله هسته ای پیشگیرانه تهدید کرد.

لی بائودونگ سفیر چین در سازمان ملل متحد به نوبه خود خواستار بازگشت به گفتگوهای شش جانبه که در آن دو کره ، چین ، روسیه، ژاپن و آمریکا حضور دارند، شد.
برچسب ها: تحریم ، کره شمالی ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار