یکی از زیباترین نقاط استان از لحاظ گردشگری پیست اسكی آلوارس است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / مجموعه فرهنگی - توریستی و ورزشی "آلوارس" در یکی از زیباترین نقاط استان از لحاظ گردشگری و در دامنه های مرتفع و زیبای سبلان در 12 کیلومتری روستای آلوارس و 24 کیلومتری سرعین قرار گرفته است.

پیست اسکی الوارس تا هشت ماه از سال به دلیل وجود برف در منطقه ی یاد شده مورد استفاده قرار می گیرد. این مجتمع در فاز اول دارای جاده ای آسفالت، یک خط اسکی به طول 1400مترجهت آموزش و استفاده علاقمندان، تله سیژ و یك باب ایستگاه کلاس های آموزشی، مهمانسرا، رستوران و غیره است كه در صورت تكمیل بزرگترین پیست اسكی كشور مطابق با استانداردهای جهانی خواهد بود.

روستای آلوارس در ارتفاعات جبهه جنوبی ساوالان با استعدادهای متنوع توریستی است مسیر اصلی آلوارس – دسترسی از طریق جاده سرعین – آلوارس است البته یك راه فرعی دیگر نیز از شهرستان نیر به آلوارس وجود دارد كه حدود 4 كیلومتر آن خاكی و سنگی است. مسیر این روستا با قابلیت هایی چون منظر جوامع روستایی و الگوی معشیت آنها (شاهسونها)، آب وهوای ییلاقی ، قابلیت كوهنوردی، پیاده رویی، شكار، وجود آبگیرهای زیبا (قزل گوللر) و… مساعد سرمایه گذاری جهت ایجاد زیر ساخت های صنعت توریسم است/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.