به گزارش
گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، حسین احمدی به ضرورت استاندارد سازی تولیدهای گیم ایرانی در جهت حضور موفق در بازار داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: بدیهی است محصولاتی قابل ارایه به بازار جهانی خواهد بود که استاندارد کیفی و کمی متناسب با بازار را داشته باشد.
وی ادامه داد: بازی رایانه ای دارای استاندارد و هم سو با علاقه مخاطبان می تواند برای مطرح شدن و پر کردن بازار گیم داخلی مناسب باشد.
تولید کننده بازی رایانه ای شتاب در شهر، با بیان اینکه برای عرضه بازی های رایانه ای در بازار داخلی و فرامنطقه ای باید راهکار مناسبی را به کار گرفت ،یادآور شد: شناسایی فرصت ها و ایجاد زمینه های مناسب در جهت تولید بازی و سرمایه گذاری جهت تولید محصولات متناسب بابازار داخلی و خارجی می تواند مفید باشد.
مدیر عامل شرکت آروین تک وضعیت فناوری کشور را نا مناسب برشمرد و افزود: همین امر موجب شده تا به دستگاههای و شرکت های مرتبط به فناوری آسیب وارد شود.
احمدی به عدم شناسایی بازی نامه نویس در کشور اشاره کرد و توضیح داد: شناخت بازی نامه نویسان و به کارگیری مناسب آنها در عرصه گیم می تواند خلاموجود در حوزه گیم را پر کند.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم تعداد بازی نامه نویسان را بیشتر کنیم می توانیم از طریق سرمایه گذاری یا انستیتو ملی بازی های رایانه ای اقدام کنیم.
تولید کننده بازی رایانه ای شتاب در شهر به حمایت عام وخاص در ارتقای سطح کیفی تولیدات داخلی اشاره کرد و گفت : برای رسیدن به هدف مورد نظر نیاز مند حمایت صددر صد عام وخاص از عرصه گیم داریم .
احمدی با بیان اینکه افزایش بودجه بنیاد برای حمایت از بازی های رایانه ای ضروری بوده ،افزود: مادامی که اهداف والا در عرصه تولید بازی های رایانه ای داشته باشیم ،ضرورت ارتقای بودجه بنیاد یا هردستگاه حامی از بازی های رایانه ای در کشور ضروری است. /ح