یک عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه گفت: توجه دولت در زمینه مدیریت‌شهری و فراهم‌کردن اماکن تفریحی برای جوانان کرمانشاهی، سبب کاهش خیابانگردی آن‌ها می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،علیرضا قاسمی، با تاکید بر اینکه بحث تفوق و تسلط تک‌شهر در کرمانشاه از جنبه جمعیت‌شناسی مطرح است، در خصوص عوامل تأثیرگذار بر گرایش جوانان به خیابان‌گردی  در کرمانشاه گفت: مهاجرت بی‌رویه روستائیان به این شهر، آشنا نبودن آنان با مهارت‌های زندگی شهری و تن‌دادن برخی از روستائیان به انواع و اقسام شرایط غیرمعمول برای گذراندن اوقات فراغت، و در نتیجه روی‌آوردن به شرایط قبل از زندگی شهری، باعث افزایش و تراکم جمعیت در شهر کرمانشاه شده است.

وی با ذکر اینکه بیهوده‌گردی و خیابان‌گردی محصول مدرنیته است، در خصوص پیشینه این دو مقوله گفت: پیشینه این مقوله‌ها در یکصد سال اخیر با شروع از پایتخت است، که امروزه در دیگر مناطق شیوع بسیاری پیدا کرده است.

قاسمی با ذکر این موضوع که ولگردی پرخطر از قبیل سرقت، مزاحمت برای عابران، از لحاظ قانونی مجازاتی از قبیل حبس و شلاق در پی داشته است، خاطرنشان کرد: از لحاظ قانونی با خیابان‌گردی به شکل ولگردی برخورد نمی‌شود و در قانون خلاف به حساب نمی‌آید.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه، با بیان اینکه ممکن است خیابان‌گردی به بار اجتماعی منفی تبدیل شود، افزود: خیابان‌گرد به افرادی گفته می‌شود که برای گذراندن اوقات فراغت به خیابان‌ها و آشنایی با دوستان جدید روی می‌آورند در حالی که ولگرد به کسی گفته می‌شود که مسکن و مأوا نداشته و از راه خلاف کسب معاش می‌کند.

این جامعه‌شناس در خصوص راهکاری برای حل معضل ولگردی و خیابان‌گردی گفت: فراهم‌کردن شرایط مطلوب اجتماعی و اقتصادی توسط مسئولان، توجه دولت در زمینه مدیریت شهری و بخش‌های آن و فراهم‌کردن اماکن تفریحی برای جوانان، باعث حذف بسیاری از جوانانی می‌شود که ارزان‌ترین و ساده‌ترین شکل فراغت را به گشتن در خیابان و برآوردن نیازهای کاذب می‌دانند.
برچسب ها: تفریحی ، جوانان ، کرمانشاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.