هيات آمريکايي در سفر به بيروت به دنبال نفت لبنان است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلويزيوني المنار؛ کشورهاي بزرگ بر سر نفت لبنان با يکديگر رقابت مي کنند. بيست روز پس از سفر ويليام هيگ وزير امور خارجه انگليس به بيروت، لارنس سيلورمن دستيار معاون وزير امور خارجه آمريکا در مورد خاورميانه به همراه دستيار معاون وزير انرژي اين کشور به لبنان سفر کردند.

 اعضاي هيات آمريکايي به همراه مورا کونللي سفير آمريکا در بيروت با ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان ديدار کردند. دو طرف پس از گفتگو در مورد تحولات لبنان و منطقه و کمک نظامي به ارتش لبنان و کمک به آوارگان سوري، مسئله نفت لبنان مطرح شد. هيات آمريکايي تسهيلاتي را که اين کشور مي تواند در زمينه نفتي به لبنان ارائه کند، بيان کرد. 

در ادامه اين گزارش آمده است: هيات آمريکايي همين پيشنهاد را در ديدار با نبيه بري رئيس مجلس لبنان هم مطرح کرد. فرماندهان ارتش لبنان هم در اين ديدار حضور داشتند و درباره چگونگي ترسيم مرزهاي دريايي لبنان بر اساس معيارهاي بين المللي سخن گفتند. ديدار اين هيات آمريکايي با نجيب ميقاتي نخست وزير لبنان هم در اصل درباره مسايل نفتي بود. هيات آمريکايي ديدار طولاني هم با جبران باسيل وزير انرژي لبنان داشت. 


                               آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.    
برچسب ها: آمریکا ، نفت ، کشف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار