دبیرکل سازمان ملل درخواست رژیم صهیونیستی برای تخلیه نیرو‌های یونیفل از لبنان را رد کرده و حمله به آنان را مصداق جنایت جنگی دانست. 

پس از هجوم تانک‌های اسرائیلی به دروازه‌های یک پایگاه یونیفل در جنوب لبنان، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل هشدار داد که هرگونه حمله به نیرو‌های این سازمان می‌تواند «جنایت جنگی» محسوب شود.

به گزارش رویترز، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل نیز در دفاع از یونیفل اعلام کرد: «حافظان صلح یونیفل در همه مواضع خود باقی می‌مانند و پرچم سازمان ملل همچنان در جنوب لبنان به اهتزاز درخواهد آمد». او ادامه داد: «دبیرکل تکرار می‌کند که پرسنل یونیفل و اماکن آن هرگز نباید هدف قرار گیرد. حملات علیه حافظان صلح ناقض قوانین بین‌المللی است و ممکن است در دسته جنایات جنگی قرار گیرد». 

سخنگوی نیروی حافظ صلح سازمان ملل در لبنان امروز اعلام کرد که دو تانک مرکاوا اسرائیلی دروازه اصلی یکی از پایگاه‌های آن را منهدم کرده و قبل از طلوع صبح یکشنبه به زور وارد شدند. در بیانیه این سازمان آمده است: «پس از خروج تانک‌ها، گلوله‌ها در فاصله ۱۰۰ متری منفجر شد و دودی در فضا منتشر کرد که پرسنل سازمان ملل را بیمار کرد». 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی عصر امروز از گوترش خواست که نیرو‌های یونیفل را از لبنان خارج کند و گفت این تنها راه برای تضمین امنیت آنها است. 

یونیفل تا کنون از هرگونه عقب‌نشینی خودداری کرده و می‌گوید قصد دارد در مقر خود باقی بماند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار