جلسه روز گذشته با حضور نمايندگان خودروسازها، سازمان حمايت از مصرف کنندگان، سازمان بازرسي کل کشور و تعدادي از اعضاي کميسيون اصل 90 برگزار شد.

جمشيد پژويان رئيس شوراي رقابت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: در جلسه روز گذشته درباره مرجع تعيين قيمت خودرو بحث شد در اين رابطه بايد بگويم سازمان حمايت از مصرف کنندگان موضوع حمايت از مصرف کننده را به کل فراموش کرده، خودروساز ها در گذشته هم زماني که ليست قيمتهاي خودرو را از آنها خواستيم مقاومت کرده و به جاي آن که ليست را به ما بدهند به سازمان حمايت دادند.

رئيس شوراي رقابت تصريح کرد: اين شورا براساس مصوبه شوراي اصل 44 و دستور اکيد رئيس جمهور مکلف به تعيين نرخ خودرو در کشور است.

وي تصريح کرد: بر اين اساس طبق دستور شفاهي رئيس جمهور و جلسه هفته گذشته که با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت و معاونين ايشان برگزار شد مقرر شد که شوراي رقابت دستورالعمل تعيين قيمت خودرو را تهيه و اجرا کند.

رئيس شوراي رقابت ادامه داد: سازمان حمايت از مصرف کنندگان گويا به طور کل موضوع بيانات رئيس جمهور را ناديده گرفته زيرا خودروسازان همچنان دنبال حداکثري کردن سود خود هستند به همين علت در جلسه روز گذشته رئيس کميسيون اصل 90 مجلس خواهان اجراي کامل دستورالعمل تعيين قيمت خودرو از سوي شوراي رقابت شد به همين علت شوراي رقابت پيگير اجراي اين دستورالعمل براي ايجاد روند کاهشي قيمت در بازار خودرو است./عب

برچسب ها: سیستم ، مصوبه ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار