رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از افزایش روزانه 100 پرواز در ایام نوروز خبر داد و گفت: علاوه بر پروازهای برنامه‌یی در ایام نوروز، 2700 پرواز داخلی و خارجی به صورت فوق‌العاده برای جابجایی مسافران برقرار خواهد شد.

به‌گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، کاپیتان حمیدرضا پهلوانی که در نشست هماهنگی تسهیل و روان‌سازی پروازهای نوروزی سخن می‌گفت، با اشاره به انجام هماهنگی‌های لازم در روان‌سازی ارائه تسهیلات و تکریم مسافران گفت: کنترل و نظارت بر فرآیند کار باید به‌گونه‌یی باشد که مردم بتوانند آن را احساس کنند.

معاون وزير راه و شهرسازي با غیرقانونی دانستن فروش بليط پروازها به صورت چارتري توسط برخي شركت‌هاي هواپيمايي گفت: تاكنون هيچ مجوز چارتري براي پروازهاي داخلي از سوي سازمان هواپيمايي كشوري صادر نشده و بر این اساس فروش بليط به صورت چارتر ممنوع بوده و تنها براساس قوانين اين سازمان انجام مي‌شود.

به گفته وی پروازهاي چارتري بايد طبق قانون انجام شود اما تا به امروز هيچ شركتي براي دريافت مجوز پروازهاي چارتري خود به سازمان مراجعه نكرده است.

 رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین از مدیران شرکت‌های هواپیمایی خواست تا به‌طور خاص بر فعالیت‌های حوزه خود نظارت مستقیم داشته باشند.

وی با تاکید بر احراز هویت مسافران از حراست شرکت‌های هواپیمایی خواست، مطابق قانون عمل کرده و نظارت کامل بر امور داشته باشند.

پهلوانی با اشاره به حفظ شعائر دین مبین اسلام و ارزش‌های دینی و اخلاقی بر حفظ و رعایت حجاب مسافران تاکید کرد.

وی همچنین در خصوص پروازهای همزمان با اقامه فریضه نماز گفت: از تداخل نماز مسافران با ساعات پرواز جلوگیری شود.

پهلوانی همچنین با بیان اینکه همه ما خدمتگزار مردم هستیم، فرآیند ارتقای خدمت‌رسانی در صنعت حمل‌ونقل هوایی را مورد توجه قرار داد و گفت: این روند قطعا به نفع شرکت‌های هواپیمایی خواهد بود.

وی همچنین با اولویت قرار دادن منافع مردم گفت: سازمان هواپیمایی هرجا که منافع مردم و شرکت‌های هواپیمایی در میان باشد از منافع مردم حمایت می‌کند و توامان همیار و همراه شرکت‌های هواپیمایی خواهد بود.

گفتنی است؛ پروازهای نوروزی از 24 اسفند ماه سال جاری آغاز و تا 17 فروردین ماه سال 92 ادامه خواهد داشت./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار