رييس مركز توسعه پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي گفت: توسعه مراكز مشاوره بايد پايدار باشد و در آن به مناطق محروم توجه ويژه شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،دكتر كاظم نظم‌ده در مراسم افتتاح اولين مركز مشاوره و امور روانشناختي كشور با رويكرد اسلامي كه در دانشكده علوم پيراپزشكي مشهد برگزار شد، اظهار كرد: همكاران ما تنها به رشد كمي مراكز مشاوره نمي‌پردازند بلكه تمركز خود را بر توسعه اين مراكز نیز قرار داده‌اند.

وي با اشاره به تفاوت رشد كمي و توسعه تصريح كرد: براي مثال رشد اقتصادي اگر با ساير فاكتورها از قبيل توزيع عادلانه همراه نباشد، قطعا باعث توسعه و گسترش فقر خواهد شد.

رييس مركز توسعه پيشگيري و درمان اعتياد بهزيستي كشور گفت: با توجه به جمعيت 75 ميليوني ايران، تعداد 1000 مركز مشاوره بسيار كم است و با اين تعداد نمي‌توان سلامت رواني جامعه را تامين كرد.

وي با بيان اينكه در مشاوره‌ها، كمي از الگوها و ديدگاه‌هاي اسلامي غافل شده‌ايم، خاطرنشان كرد: اگر در كارها و فعاليت‌هاي ما نگاه اهل بيت باشد قطعا بركت خواهد داشت.

نظم‌ده با اشاره به اينكه جديدترين تكنولوژي‌ها و دستاوردهاي دنيا نيز ايراداتي دارند، افزود: سازمان بهزيستي تاكنون بهترين نوع خدمات مشاوره را از نظر كمي و كيفي ارائه مي‌دهد با اين حال ايرادتي نيز دارد به همين دليل رويكرد اسلامي را در مباحث مشاوره مطرح كرديم تا اين بحث كامل شود.

وي ادامه داد: امروز رويكرد اسلامي - ايراني را به اين دليل مباحث در مشاوره مطرح كرديم در الگوسازي براي بحث سلامت روان نمي‌توان از مباحث فرهنگي غافل بود.

 

وي در تعريف محيط فرهنگي اظهار كرد: محيط فرهنگي مجموعه‌اي از باورها و اعتقاداتي است كه در افراد نهادينه مي‌شود، امروز بايد بتوانيم كه الگوي اسلامي را در مباحث مشاوره‌اي براي كشور خو د و ساير كشورهاي اسلامي معرفي كنيم.

رييس مركز توسعه پيشگيري ودرمان اعتياد بهزيستي كشور آمار بالاي آسيب‌هاي اجتماعي از قبيل طلاق و اعتياد را به دليل مراجعه كم افراد به مراكز مشاوره عنوان كرد و گفت: دولت و سازمان بهزيستي بخشي از هزينه‌هاي مشاوره را بپردازند.

وي با بيان اينكه گسترش مركز مشاوره در گام اول احتياج به حمايت و فرهنگ‌سازي دارد، اظهار كرد: در خصوص مراكز گسترش با رويكرد اسلامي ايراني در اول راه هستيم/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.