در طرح غربالگری رایگان آب سیاه در بیمارستان طرفه امروز 24 اسفند بیش از 100 نفر از لحاظ وجود این بیماری ویزیت شدند.

دکتر فقیهی، رئیس بیمارستان طرفه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: روز جهانی آب سیاه ( گلوکوم) فرصت خوبی است که به غربالگری این بیماری در بین مردم بپردازیم چرا که این بیماری یک بیماری بی صدا است و طوری پیشرفت می کند که فرد در زمان نابینا شدن به وجود آن پی می برد.

وی با بیان این که در تهران طی تحقیقی حدود یک و نیم درصد جمعیت بالای چهل سال دچار آب سیاه هستند گفت: این آمار در یزد حدود 4 درصد است که هنوز علت این آمار بالا هنوز مشخص نشده .

فقیهی ادامه داد: 70 درصد کسانی که مبتلا به آب سیاه می شوند هیچ گونه علامتی در فرد وجود ندارد و تنها حدود 30 درصد دیگر افراد ممکن است دارای علائم خفیفی برای تشخیص زودرس این بیماری داشته باشند.

بنابراین این غربالگری فرصت خوبی است که مردم به معاینه و چکاپ چشم خود بپردازند تا اگر زمینه ابتلا به این بیماری را دارند و یا در ابتدای این بیماری هستند زودتر بیماری شان تشخیص داده شود و به درمان خود بپردازند.

فقیهی با بیان این که 35 نفر در تیم پزشکی امروز در این طرح غربالگری ارائه خدمت می کنند عنوان کرد: امروز بیش از 130 مراجعه کننده به کلینیک برای شرکت در این طرح غربالگری مراجعه کردند که حدود 20 نفر مشکوک به ابتلا به آب سیاه بودند در همین راستا اقدامات لازم برای مراجعه و پیگیری این افراد صورت گرفت.

وی خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی در خصوص اجرای این طرح از طریق اس ام اس و رسانه های جمعی صورت گرفت./ح


 

برچسب ها: غربالگری ، آب سیاه ، چشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار