رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي گفت: در طرح نوروزي 92 بايد توجه ويژه به موضوع ايمني صورت بگيرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران شهريار افندي‌زاده، معاون وزير راه ، با اشاره به توفيقات و پيشرفت‌هاي انجام يافته در بخش راهداري و راهسازي طي سالهاي اخير به ويژه سال جاري اعتبارات بخش را مطابق بر استاندارهاي علمي و بين‌المللي و متوازن با حجم عمليات و پروژه‌‌ها و سطح انتظارات كمتر دانست و گفت: اين در حالي است كه تاكنون با مديريت منسجم و هماهنگ سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي و ادارات كل راه وشهرسازي علاوه بر عمل به تعهدات خود در بخش راهداري و راهسازي، به تعهدات خود در بخش مصوبات سفرهاي استاني نيز عمل نمودند .

وي ضمن تاكيد بر هماهنگي عوامل بخش راهداري و راهسازي در ساخت و نگهداري راه افزود: اينكه راه با چه اصولي ساخته مي‌شود و يا اينكه آيا تمام اصول ايمني، هنگام بهره‌برداري در آن رعايت شده است، مسئله‌اي است كه در سنوات اخير به آن توجه جدي‌تري مي‌شود و خوشبختانه اين هماهنگي در وزارت راه و شهرسازي به عنوان يك اصل مهم قلمداد مي شود.

افندي‌زاده همچنين با اشاره به مسائل بخش پرسنلي، اظهار اميدواري كرد تا پايان سال جاري بتوان با اختصاص اعتبار از فصول مورد عمل، وزارتخانه و سازمان به بخشي از تعهدات خود در قبال راهداراني كه در ايام سال به ويژه فصل زمستان و راهداري زمستاني تلاش نمودند، عمل نمايد تا گوشه‌اي از تلاش‌هاي اين عزيزان جبران شود. چرا كه اعتقاد جدي وجود دارد كه راهداران با غيرت و وجدان كاري خود خلاء هرگونه كمبود امكاناتي و اعتباراتي را تكميل مي‌نمايند.

رييس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي گفت: به رغم مسائل موجود، مردم از نظام و خدمت‌گزاران انتظار خدمات‌رساني دارند بنابراين بايد در طرح نوروزي 92 به موضوع ايمني كه از دغدغه‌هاي اصلي وزارت راه و شهرسازي است، توجه لازم معطوف شود و خوشبختانه راهداران از جمله كساني هستند كه همواره با علاقه و تلاش فراوان فعاليت مي‌كنند و ترديدي نيست كه در تعطيلات سال نو نيز با تمام توان و انرژي بطور شبانه‌روز در خدمت هموطنان خواهند بود.

معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه با اشاره به آغاز سال نو و سفرهاي نورورزي، از مديران استاني كه با هماهنگي لازم در استان‌ها آمادگي لازم را جهت ارائه خدمات به مسافران خواهند داشت تقدير و تشكر نمود.

وي همچنين گفت: خوشبختانه تاكنون در بخش سخت‌افزاري همچون روكش آسفالت، لكه‌گيري، اصلاح و بهسازي راه‌ها اقدامات مناسبي صورت گرفته است، اين در حالي است كه در بخش نرم‌افزاري نياز به انجام اقدامات بيشتري همچون مديريت ترافيك و ارائه اطلاعات ترافيك است كه اين وظيفه امسال به مديران كل حمل‌ونقل و پايانه‌هاي سراسر كشور واگذار شده است. ضمن اينكه ادارات كل راه و شهرسازي كه راه‌اندازي شعبه مركز مديريت راه‌ها‌ را در دست اقدام دارند لازم است نسبت به اتمام آن اهتمام داشته باشند و در ساير ادارات كه اين مركز فعال است نماينده خود را در طول ايام طرح نوروزي در اين محل مستقر و اطلاعات لازم را پس از دريافت به هموطنان اعلام كنند.
افندي‌زاده در ادامه، از اختصاص 90 هزار تن قير براي اجراي پروژه‌هاي استاني در چند ماهه اخير خبر داد و گفت: قير با قيمت كنوني تاثير فراواني در پروژه‌ها داشته است كه با پيگيري‌هاي صورت گرفته خوشبختانه اين ميزان قير در اختيار ادارات كل استاني قرار گرفته است.

وي با اشاره به شرايط كنوني كشور تصريح كرد: در سال جاري كه آحاد جامعه با عزم ملي، اقتصاد مقاوتي را پشت‌سر مي‌گذارند مديريت‌ها شكوفا شده و به طور يقين مديران كل راه و شهرسازي سراسر كشور از سالم‌ترين، بهترين و زحمت‌كش‌ترين مديران كشور هستند، بنابراين به مديران ابلاغ شده است با توجه به شرايط كنوني، در سال 92، پروژه‌ها را اولويت‌بندي و براساس ميزان اعتبار تخصيص يافته براي اجراي آنها برنامه‌ريزي كنند.
برچسب ها: ایمنی ، نوروز ، جاده ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار