هشدار جدي پليس راه زنجان به رانندگان ؛

خستگي و خواب آلودگي همچنان قرباني ميگيرد

يکي از عوامل عمده تصادفات رانندگي در معابر برون شهري خواب آلودگي رانندگان و اصرار آنها به ادامه رانندگي در هنگام خستگي و خواب آلودگي است .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پايگاه خبري پليس ، رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان زنجان گفت: رانندگان در حين خستگي و خواب آلودگي از رانندگي جدا خود داري كنند چرا كه علت بسياري از تصادفات عدم توجه به جلو ناشي از خستگي و خواب آلودگي است. 
سرهنگ عبدالعلي رشتياني افزود: خستگي، حالت هاي عصبي و تند خويي از عوام حادثه ساز براي رانندگان محسوب مي شوند که فرد در اين حالت ها نبايد پشت فرمان بشيند چرا كه اين عوامل توانايي راننده را در ادراک خطر ، تصميم گيري و اقدام به پيشگيري از تصادفات تضعيف مي کند . 
وي گفت : علاوه بر عوامل مذکور صبحت کردن ، خوردن و نوشيدن ، سيگار کشيدن و استفاده از تلفن همراه يا تنظيم موج راديو از جمله عواملي است که ممکن است در يک لحظه راننده را روياروي خطر قرار دهد. 
اين مقام انتظامي خاطر نشان كرد: بزرگترين حوادث رانندگي هميشه در اثر کوچکترين کوتاهي صورت مي گيرد كه با رعايت كامل نكات ايمني در رانندگي مي توان جلوي بسياري از حوادث جاده ايي را گرفت.
رشتياني به واژگوني يك دستگاه خودرو پژو پارس در روز گذشته اشاره و گفت: خستگي و خواب آلودگي راننده باعث واژگوني خودرو شد كه در اين حادثه دو نفر پس از انتقال به بيمارستان جان باخته و دو نفر ديگر مجروح شدند./ف
برچسب ها: خستگی ، هشدار ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار