نمایشگاه دائمی سفال در شهرستان اسکو با حضور ناظر عالی سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور افتتاح شد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز،نمایشگاه دائمی سفال اسکو با نمایش بیش از هزار قطعه سفال در محل حمام تاریخی محمود بهادری این شهرستان راه اندازی شد.

ناظر عالی سازمان ميراث فرهنگي در افتتاح این نمایشگاه، برپایی نمایشگاه دائمی سفال در اسکو را گامی مثبت در راستای ترویج فرهنگ استفاده از صنایع دستی بومی در این منطقه گردشگرپذیر عنوان کرد.

علویان صدر با اشاره به آمار بالای سالانه جذب گردشگر خارجی در روستای تاریخی کندوان، افزود: کندوان می تواند بازار بسیار خوبی برای عرضه و فروش محصولات سفال این نمایشگاه و سایر تولیدات صنایع دستی منطقه باشد.

وی همچنین تولید و عرضه صنایع دستی بومی و با کیفیت را اقدامی اساسی و اثرگذار در معرفی فرهنگ منطقه و حتی سبک زندگی این خطه خواند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این آیین افتتاح یادآور شد: بیش از هزار قطعه سفال تولید شده این شهرستان در تکنیک های مختلف در قالب نمایشگاه دائمی سفال اسکو، در معرض نمایش و فروش گذاشته شده اند.

محمدی با اشاره به حمام تاریخی محمود بهادری به عنوان محل نمایشگاه دائمی سفال شهرستان اسکو یادآور شد: این بنای قاجاری ثبت شده در فهرست آثار ملی پس از مرمت به محل دائمی نمایشگاه سفال این شهرستان مبدل شد.

وی همچنین با اشاره به مرمت های انجام گرفته در این حمام افزود: مرمت جداره ها، کف سازی، اجرای تاسیسات و روشنایی، ورودی و سربینه و هشتی از جمله فعالیت های مرمتی و بازسازی اجرا شده در حمام تاریخی محمود بهادری به شمار می رود.

محمدی سفال را از جمله رشته های صنایع دستی منسوخ شده شهرستان اسکو خواند و گفت: این رشته طی چند سال اخیر با تمرکز و توجه ویژه دوباره احیا شده و اکنون علاوه بر راه اندازی نمایشگاه دائمی، با برگزاری دوره ها و کلاس های آموزش رایگان ده ها هنرجوی سفال در شهرستان اسکو مشغول به کار هستند.

یادآور می شود، ناظر عالی سازمان میراث فرهنگیع صنایع دستی و گردشگری کشور با همراهی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، فرماندار اسکو و اعضای ستاد تسهیلات سفر این شهرستان علاوه بر افتتاح نمایشگاه دائمی سفال اسکو از بازار تاریخی این شهرستان، هتل، محل اسکان فرهنگیان در نوروز و نمایشگاه های صنایع دستی شهرک سهند و روستای تاریخی کندوان نیز بازدید کردند/س

برچسب ها: نمایشگاه ، دائمی ، سفال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.