کره شمالی به رغم قطع کردن خطوط ارتباطی با کره جنوبی، گذرگاه مرزی خود را با کره جنوبی که یکی از معدود مسیرهای ورود ارز به این کشور به شمار می رود، همچنان باز نگه داشته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، کره شمالی روز چهارشنبه همزمان با آماده کردن نیروهای خود برای مقابله با هر گونه اقدام خصمانه آمریکا و کره جنوبی، آخرین خط از سه خط ارتباطی با کره جنوبی را قطع کرد. این خط ارتباطی برای تسهیل دسترسی به شهرک صنعتی کائه سونگ در مرز کره شمالی با کره جنوبی و نیز ارتباطات نظامی دو کره مورد استفاده قرار می گرفت.

با این حال پس از قطع شدن این خط ارتباطی مسئولان کره شمالی از یک خط تلفن جداگانه در دفتر مدیریت این شهرک صنعتی برای تسهیل دسترسی استفاده کردند و نزدیک به دویست تبعه کره جنوبی و یکصد و شصت و شش خودروی حامل نفت و مواد از ساعت بیست و سه و سی دقیقه دیشب وارد شهرک صنعتی کائه سونگ شده اند.

کره شمالی پیش از این خط مستقیم ارتباطی با نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی و نیز خط ارتباطی صلیب سرخ که دو کره برای ارتباط از آن استفاده می کردند، قطع کرده است.

کارگران و بازرگانانی که از کره جنوبی وارد شهرک کائه سونگ می شوند نیز به شدت تلاش می کنند مطمئن شوند دلار کافی که تنها پول قابل معامله در این شهرک به شمار می رود به همراه داشته باشند.

تهدید های شدید کره شمالی برضد آمریکا از جمله تهدید حمله به پایگاههای نظامی این کشور در منطقه اقیانوس آرام تاکنون هیچ تاثیری در ارز قابل معامله در کائه سونگ نداشته است. اتباع کره جنوبی برای هر گونه خرید در این شهرک تنها می توانند دلار بپردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار