تئاتر فرهنگ یک جامعه را بیان می کند و پیشرفت این هنر نیازمند سالن برای تمرین است و با احداث این سالن ها می توانیم برای انجام کارهای فرهنگی هنری ارزش قائل شويم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران این مرکز شامل چند مجموعه فضاهای روباز، سالن های نمایش، فضاهای انتظار، فضاهای پشتیبانی، فعالیتهای آموزشی، جمعی و فعالیت های فرهنگی و تفریحی بوده ونشان ازاین دارد که ارزش تئاتر نسبت به گذشته این هنر برای مسئولان بیشتر شده است.  
این گزارش حاکی از این است: در قالب این طرح یک کارگاه دکور ودر ساختمان در سطح اشتغال هشت هزار متر مربعی ساخته شده و حدود 200 هزار متر مربع از اراضی این مرکز نیز محوطه سازی شده است.  
بنابراین گزارش: سالن نمایش اصلی این مجموعه در فضایی به وسعت دو هزار و 400 مترمربع و با ظرفیت یک هزار متر مربع پیش بینی شده است و درکنار آن چهار سالن نمایش تئاتر تجربی هر یک به ظرفیت 15 هزار نفر، سالن نمایش تئاتر عروسکی با ظرفیت 150 نفر نیز سالن نمایش سینما و آمفی تئاتر با ظرفیت 150 نفر پیش بینی شده است که علاوه بر وسعت این مجموعه محل احداث آن در یکی از مناطق محروم با فرهنگ بومی بوده شایان توجه ویژه است .
در همین راستا ارسلان رمضانی جانشین معاون اجتماعی فرهنگی منطقه با اشاره به اینکه مرکز یاد شده دوهزار متر مربع از فضاهای روباز رابه نمایش های خیابانی باز ویک هزار و 500 متر مربع دیگر را به نمایش های آیینی وسنتی اختصاص داده است.  
خاطر نشان کرد : همچنین دو هزار و 630 متر مربع از این مرکز تئاتر به گالری ها و نمایشگاهها، کارگاههای نمایشی و کارگاههای آموزشی اختصاص داده شده است.  
شایان ذکر است : در اختیار گذاشتن امکانات ناچیز در رشد و پویایی خلاقیت ها و هنرهای فاخر علاقه مندان به تئاتر مؤثر باشد تا د عرصه های ملی و بین المللی افتخار آفرینی کنند و احداث مراکز با این امکانات و تجهیزات در ظهور خلاقیت های جوانان این مرز و بوم تأثیری شگرفت داشته و نشانگر این است که مسئولین نسبت به تئاتر احساس مسئولیت بیشتری می کنند./
برچسب ها: کمبود ، سالن ، نمایش ، تئاتر ، جبران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار