اکمل الدین احسان اوغلو دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی تاکید کرد، نشست وزرای عضو این سازمان برای بررسی خشونت‌های مرگبار در میانمار روز 14 آوریل در عربستان سعودی برگزار خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ،  خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در شهر جده عربستان برگزار خواهد شد. 
 رسانه‌های گروهی میانمار روز شنبه گزارش دادند تعداد قربانیان خشونت‌های مرگبار در مرکز این کشور در 10 روز گذشته به بیش از 43 نفر رسیده است و بیش از 1300 واحد مسکونی و سایر ساختمان‌ها در میانمار تخریب شده است.
 دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی در این بیانیه ضمن اشاره به خشونت‌های مرگبار بر ضد مسلمانان میانمار، بر آمادگی کشورهای اسلامی برای اتخاذ تدابیر لازم و ویژه در این خصوص تاکید کرده است.
 احسان اوغلو همچنین از دولت میانمار خواسته است تا اقدامات لازم برای پایان یافتن اقدامات بوداییان تندرو و افراطی این کشور بر ضد مسلمانان را انجام دهد.
 دولت میانمار روز جمعه گزارش نماینده ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر این کشور را رد کرده است. گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در میانمار در گزارشی اعلام کرده است که دولت میانمار نیز در برخی اقدامات خشونت بار علیه مسلمانان این کشور دست داشته است.
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار