رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در مراسم دیدار نوروزی با کارکنان سازمان گفت: در سال حماسه اقتصادی باید به دنبال تولید ثروت از ناحیه علم و دانش باشیم و نقش سازمان و اسناد و کتابخانه ملی همین است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، دکتر صلاحی با تبریک سال جدید شمسی به کارکنان، گفت: به عنوان عضو کوچک سازمان، از تلاش های صادقانه یکسال گذشته همکاران تشکر می کنم که منجر به نتایج ارزشمندی شد.
امیدوارم سال جدید نیز سال پر خیر و برکتی برای همه باشد و به عنوان اعضای خانواده سازمانی تلاش مستمری برای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام دهیم. 
وی به آغاز دهه دوم فاطمیه اشاره کرد و افزود: به روایت شیعه 95 روز بعد از رحلت رسول اکرم (ص) ایشان به شهادت رسیدند، حق این است که برای ائمه علیهماالسلام محزون باشیم، خصوصاً ام ابیها. ائمه معصومین قرآن ناطق هستند و قرآن صامت که کتاب آسمانی است و ام الکتاب همه ما حضرت فاطمه زهرا(س) است. 
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در ادامه با اشاره به فضایل صدیقه طاهره و آفرینش خلقت به خاطر وجود مبارک ایشان گفت: در حدیث مشهوری، امام صادق (ع) فرمودند، ما حجت خدا هستیم و فاطمه حجت همه ماست. تمام خلقت با وجود ایشان هستی گرفته و در صورت نبود ایشان، خلقت آسمان ها و زمین ممکن نبود. پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) نیز در فضیلت حضرت زهرا(س) است که فرمودند کسی که سبب خوشحالی فاطمه را فراهم کند، خداوند را خوشنود کرده و کسی که او را بیازارد، خداوند را آزرده است. امیدوارم همه از محبان و شیعیان واقعی حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا(س) باشیم. 
دکتر صلاحی در ادامه با اشاره به شعار امسال مقام معظم رهبری با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی به تبیین آن پرداخت و افزود: ما به عنوان یک ایرانی متعهد به نظام و ولایت مدار باید گام های عملی در این خصوص برداریم. 
وی در تبیین حماسه سیاسی گفت: اولین اقدام اساسی در این خصوص، انتخابات خرداد ماه سال جاری است که ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار و گام های عملی برای تحقق مردم سالاری دینی و دموکراسی دینی برداشته می شود. 
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی به انتخابات ریاست جمهوری به عنوان انتخاباتی مهم و اساسی یاد کرد و بیان داشت: دشمنان، حساب ویژه ای روی انتخابات کردند و برنامه ریزی کردند تا این اتفاق اصلاً نیفتد و حداقل اینکه به درستی اتفاق نیفتد، فتنه 88 را از یاد نبردیم که در داخل و خارج از کشور قصد داشتند فعالیت های مشابهی که در کشورهای استقلال یافته با عنوان انقلاب مخملی انجام دادند، در ایران به راه بیاندازند که حضور آگاهانه مردم در کنار رهبری موجب شد تا خواسته شوم آنان تحقق پیدا نکند. 
وی افزود: حماسه سیاسی، هیجان، شور و شعور سیاسی می خواهد تا حماسه دیگری را در خرداد 92 رقم بزنیم. 
دکتر صلاحی درتبیین حماسه اقتصادی، اقتصاد مدنظر نظام اسلامی را متفاوت از اقتصاد مورد نظر دشمن دانست و گفت: ما کار می کنیم تا زندگی کنیم و حیات داشته باشیم و زندگی و موت ما خوب باشد. انتخاب راه درست، تبعیت از ولایت و تحقق اهداف نظام سبب ماندگاری ما می شود و اگر کسی هم ما را نشناسد، در محضر الهی باید پاسخگو باشیم. 
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با ارائه گزارشی از فعالیت های سازمان در سال 91 اظهار داشت: تالارهای عمومی در روزهای دوم و سوم فروردین از ازدحام جمعیت برخوردار بود و تالارهای تخصصی نیز تعداد قابل توجهی از پژوهشگران را به خود دید، خوشحالیم که در جامعه ای هستیم که علم برای مردمان آن ارزش دارد. 
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با بیان اینکه باید تالارهای کتابخانه ملی از حالت قرائت خانه خارج شود، افزود: دانشجوی فوق لیسانس برای عضویت، شرط جدیدی است که برای تخصصی شدن خدمات گذاشته شده و باید به دنبال تولید علم برویم. 
در پایان این مراسم دکتر صلاحی به پرسش های کارکنان پاسخ گفت و ساماندهی مسکن، معیشت و امور رفاهی کارکنان را از اولویت های مربوط به کارکنان عنوان کرد./ص
برچسب ها: کتابخانه ملی ، علم ، دانش ، ثروت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار