مدیر کل برنامه‌های فرهنگی و آموزشی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی از حضور نزدیک به 4 میلیون گردشگر و زائر در ایام نوروز خبر داد.

مصطفی آجرلو در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: امسال هم مانند سال‌های گذشته مراسم روحانی تحویل سال نو در بارگاه ملکوتی حضرت سیدالکریم میزبان خیل عظیمی از زائران و مجاوران حرم آن حضرت بود به طوری که صحن‌ها، رواق‌ها و تمامی خیابان‌های منتهی به حرم مملو از جمعیت بود.
وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی آستان در ایام نوروز اظهار داشت: مراسم معنوی دعای توسل، ندبه و کمیل از جمله برنامه‌هایی بود که طبق روال گذشته به طور منظم در ایام نوروز بر پا بود و با استقبال بسیار زیاد زائران همراه شد.
وی با اشاره به تقارن شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با ایام نوروز ادامه داد: با فرا رسیدن ایام شهادت بانوی بزرگ جهان اسلام مراسم معنوی مداحی توسط مداحان اهل بیت بر پا شد و همچنان تا 31 فروردین ماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم سوگواری و عزاداری بعد از نماز ظهر و عصر در مصلای بزرگ ری برگزار خواهد شد.
آجرلو با اشاره به برنامه فرهنگی زیارت عید اظهار داشت: برنامه فرهنگی زیارت عید از دیگر برنامه‌های آستان بود که از اولین روز سال نو تا چهارمین روز فروردین ادامه داشت که شامل مسابقه نوشتن یک جمله خطاب به حضرت سیدالکریم، مسابقه پیامکی، ایستگاه عکاسی و نقاشی و... می‌شود و در دو نوبت صبح و عصر پذیرای کودکان و نوجوانان بود.
وی افزود: در این برنامه بیش از 30 هزار نفر شرکت کردند که جوایز نفیسی هم به آنان اعطا شد.
مدیر کل برنامه‌های فرهنگی و آموزشی آستان سیدالکریم گفت: توزیع کارت‌های تبلیغی حاوی جملات آموزنده و تبریک نوروز، توزیع هدایای متبرکه میان زائران، غرفه جمع‌آوری نظر سنجی کیفی جهت اخذ ایده‌ها و پیشنهادات فرهنگی زائران و همچنین نظر سنجی از عملکرد یک ساله آستان را می‌توان از دیگر اقدامات انجام شده در ایام نوروز برشمرد.
مدیر کل برنامه‌های فرهنگی و آموزشی آستان سیدالکریم در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به حجم میلیونی زائرانی که از نقاط مختلف کشور و کشورهای همسایه برای زیارت این آستان مقدس آمده بودند با کمک نیروهای مردمی، نیروهای داوطلب و پرسنل آستان سعی کردیم تا بهترین سرویس را به زائران و گردشگران بدهیم تا ساعات خوبی را در این مکان مقدس سپری کنند./ز
برچسب ها: شهادت ، معنوی ، مراسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار