نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به فرارسیدن روز ملی فناوری هسته‌ای، تاکید کرد:۲۰ فروردین نماد تجلی پیشرفت علم و تکنولوژی در ایران است که هیچ گروه سیاسی حق مصادره این دستاورد عظیم را ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پور با یادآوری روز ملی فناوری هسته‌ای تصریح کرد: ۲۰ فروردین، روزی غرور آفرین در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که دانشمندان و جوانان ایرانی موفق شدند خط قرمز‌ها و حصر‌های هسته‌ای در جهان را بشکنند و افتخار عظیم برای ایران بیافرینند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در طول تاریخ ایران، دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای بزرگ‌ترین توفیق علمی برای کشور است، گفت: کاربرد‌های صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای عرصه‌های پزشکی، دارویی، کشاورزی، صنعتی و ... را دربر می‌گیرد و به خودکفایی جمهوری اسلامی ایران در بسیاری‌ از عرصه‌ها می‌انجامد.

حقیقت‌پور، با تاکید بر اینکه روز فناوری هسته‌ای یک جشن ملی است که همه ایرانیان در آن سهیم هستند، ادامه داد: هیچ گروه و جریانی حق مصادره این دستاورد بزرگ ملی را ندارند و نباید با این دستاورد تکنولوژیک و علمی سیاسی برخورد کرد چرا که این تجلی پیشرفت علمی در عرصه هسته‌ای ناشی از تلاش بی‌وقفه ملی بعد از انقلاب اسلامی است که در این مقطع به بار نشسته است.

 ۲۰ فروردین، روز ملی فناوری هسته ای در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران است که از سال ۱۳۸۶ تا کنون هر ساله، مراسم جشنی در این روز برگزار و دستاور‌های هسته‌ای جدید رونمائی می‌شود./ب

برچسب ها: اردبیل ، روز ، ملی ، فناوری ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.