در این گزارش شما را با مدل های مختلف نوکیا بیشتر آشنا می کنیم.

به گزارش خبرنگار دریچه ی فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ نوکیا از اولین شرکت های شرقی تولید کننده ی تلفن همراه بوده است ،بسیاری از ما اولین تجربه ی استفاده از تلفن رو با محصولات نوکیا داشتیم.
تا چند سال پیش که هنوز هم تلفن های هوشمند وارد بازار نشده بودند نوکیا توانسته بود امپراطوری قدرتمندی را برای خود در دنیای تلفن ها به دست بیاورد ، اما درست در همين زمان رقبای نوکیا مانند سامسونگ ، htc ، اپل در حال برنامه ریزی برای طراحی نسل بعدی تلفن ها بودند. نسلي كه معناي استفاده از گوشي هاي همراه را متحول كرد.
نوکیا با ورود تلفن های هوشمند نتوانست مانند قبل بازار را در دست خود بگیرید، هرچند سعي كرد تا با قرار دادن سیستم عامل سيمبين گوشي هاي هوشمندي را در اختیار مشتریان خود بگذارد اما مي توان گفت كه سيمبين نتوانست انتظار مخاطبان را برآورده كند.
پس از چند سال تلاش براي ارتقا سيستم عامل سيمبين سرانجام نوكيا اين سيستم عامل را از رده خارج كرد و در گوشي هاي جديدخود به سراغ ويندوز فون رفت بلكه اين سيستم عامل شركت مايكروسافت بتواند امپراطوري از دست رفته شركت نوكيا را احيا كند.



اكنون نوکیا مدعي است كه برای هر سلیقه یک تلفن همراه را تولید کرده است، از تولید ابتدایی ترین مدل ها با سطح قیمت مناسب تا هوشمند ترین تلفن ها با قیمت های بالا؛ كه اين امر باعث شده تا انتخاب برای شما آسانتر باشد، البته بستگی دارد که شما تا چه اندازه با سیستم عامل ویندوز فون می توانید راحت کار کنید.

در مورد ویندوز فون :

سیستم‌عاملي است که توسط شرکت مایکروسافت برای گوشی‌های هوشمند ساخته می‌شود و جانشین پلتفرم ویندوز موبایل شده است. ویندوز فون 7 در نوامبر 2010 معرفی شد. در سیستم عامل ویندوز فون بر خلاف ویندوز موبایل، مایکروسافت بجای نشانه گرفتن بازار شرکت‌های بزرگ، بازار مصرف کنندگان را نشانه گرفته است.



در این سیستم عامل به جای استفاده از شکل برنامه های مبتنی بر ویندوز (فایل های exe) از برنامه‌های مایکروسافت سیلورلایت استفاده شده است. ویندوز فون 8 در اکتبر 2012 معرفی شد.





nokia lumia 920


شايد بتوان گفت كه در حال حاضر بهترين و هوشمندترين گوشي شركت نوكيا  lumia 920 است. گوشي همراهي كه از سيستم عامل ويندوزفون 8 بهره مي برد.

Lumia920 از طراحی زیبا و منحصر به فرد نوکیا نيز برخوردار است.این مدل دارای یک صفحه نمایش 4.5 اینچی با رزولوشن 768×1280 PureMotion HD+  با شیشه ضد خشGorillaGlass  که اشیا تیز به آن هیچ صدمه‌ای این وارد نمی‌کنند.  تکنولوژی به کار رفته در این صفحه نمایش سرعت پاسخ دهی آن را بسیار بالا برده است.



بدنه Lumia 920‌ بطور کامل از پلی‌کربنات مات و بسیار با کیفیت در پنج رنگ متنوع ساخته شده که این رنگ خود بخشی از جنس بدنه بوده و در صورت خراشیدگی نیز تغییری در این رنگ ایجاد نمی‌شود. گوشه‌های خمیده صفحه‌نمایش، کناره‌های محدب دستگاه در ترکیب با قسمت تخت بالای پنل ظاهر بسیار جذابی برای 920‌ فراهم نموده که استحکام و زیبایی آن را در کمتر مدل دیگری می‌توان یافت. بدنه این گوشی بصورت Uni-body‌ بدون دسترسی به المان‌های داخلی مثل باتری طراحی شده که در درازمدت می‌تواند به عاملی برای نگرانی از تعویض این قطعه منجر شود.



زیر صفحه‌نمایش سه کلید لمسی خازنی back، ویندوز و Search‌ قرار گرفته‌اند که نه تنها از فاصله جانبی بسیار زیادی با یکدیگر برخوردارند بلکه نسبت به لبه پایینی دستگاه نیز کاملا با فاصله طراحی شده‌اند این طراحی علاوه بر تفکیک و راحتی دسترسی به کلیدها در حین استفاده از گوشی به فرم افقی با دو دست نیز بسیار کارآمد ظاهر می‌شود و امکان فشردن تصادفی کلیدها را به حداقل می‌رساند.


بالای صفحه‌نمایش حاوی هیچ نکته خاصی نیست و چون همیشه دو سنسور نور و Proximity‌ همراه با اسپیکر تماس و دوربین دوم گوشی با وضوح 1.3 مگاپیکسل در این قسمت دیده می‌شود. وضوح فیلم‌برداری این دوربین 720p با 30 فریم در ثانیه است که نگفته پیداست تنها برای برخی کاربری‌های خاص مثل Self Portrait (عکاسی از خود) و تماس ویدئویی بکار گرفته می‌شود.

برای آشنایی بیشتر از nokia lumia 920 اینجا کلیک کنید


قـــيمت هـــا:

لیست قیمت هاي گوشي هاي نوكيا كه در جدول زیر مشاهده مي كنيد. به صورت میانگین تهیه شده است.

قیمت

مدل

2,550,000تومان

NokiaLumia 920

1,700,000 تومان

NokiaLumia 820

900,000  تومان

NokiaLumia 620

670,000  تومان

NokiaLumia 510

375,000 تومان

NokiaAsha 308

285,000تومان

NokiaAsha 305

315,000تومان

NokiaAsha 306

385,000 تومان

NokiaAsha 311

250,000 تومان

NokiaAsha 200





* اگر شما از گوشي هاي هوشمند استفاده مي كنيد لطفا در بخش نظرات تجربيات خود را در خصوص اينكه آيا برند نوكيا انتخاب مناسبي براي گوشي هاي هوشمند هست؟ با ديگر خوانندگان دريچه به اشتراك بگذاريد.

گزارش از امير سامان صباغي
برچسب ها: دریچه ، قیمت ، نوکیا ، تلفن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۴:۱۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
من ندارم اما در مقایسه نه N9 بهتر از این
United States of America
پیمان
۲۰:۰۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
بهترین برند دنیا به نظر من نوکیا هستش من11ساله انواع مدلهای فقط نوکیا رو دارم بسیار هم رازیم در ضمن ایفون هم عالیه الان خودم N9 دارم
Spain
ناشناس
۰۰:۵۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
اینهایی که میگن نوکیا از گوشی هوشمند هیچی نفهمیدند فقط اپل سامسونگ اچ تی سی و در نهایت سونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
گوشی های نوکیا برخلاف ظاهر غلط اندازشون گوشی های بسیار خوبی هستند کافیه یکیشونو دستتون بگیرید تا بفهمید مو چی میگم من خودم یه ۷۰۱ نوکیا دارم اصلا فکر نمیکردم اینقدر خوب باشه با شک و تردید خریدم ولی وقتی ازش استفاده کردم تمام نیاز هامو برطرف کرد حتی به جرئت میگم سیستم عامل اون (نوکیا بل) سیمبین بل با اندروید و ای او اس رقابت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۱:۲۸ ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
Salem age nazar mano mikhaid Hamin goshi GLX G4 NFC baraye razi bodan kheili khobe
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۱:۲۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
Salem age nazar mano mikhaid Hamin goshi GLX G4 NFC baraye razi bodan kheili khobe
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۲۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۲
گوشی های نوکیا به خاطر تجربه بالای شرکت سازنده بسیار خوب و قوی هستند چیزی به اسم هنگ کردن که به وفور در گوشیهای اندرویدی دیده میشود وجود ندارد
France
ناشناس
۰۱:۰۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۲
من الان دارم با۹۲۰ پیغام میزارم و میگم هیچ برندی به کیفیت نوکیا نمیرسه.بعدش هم اچ تی سی.ویندوز فون محدودیت زیادی داره ولی به نظرم می ارزه
Iran (Islamic Republic of)
sajjad
۲۲:۱۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
تااونجاکه من میدونم واکثرموبایلی هاهم میگن نوکیافقط پول اسمشومی گیره.مفت گرونه.من هم سونی اریکسون داشته م هم نوکیاوهم سامسونگ.بین این سه تاسامسونگ ازهمه بهتربوده.شماالان می بینی هرنوع برنامه ای برای تفریح،بازی یاپیشرفت زندگی آدم درزمینه های مختلف زندگی برای سامسونگ یابهتربگم سیستم عامل اندرویدبرنامه هست وبراحتی یه سرچ تواینترنت میشه مفتی دانلودشون کرد.نصب کردواستفاده کرد.ولی پسردایی من 1/5ملیون داده نوکیاگرفته وحالاهرچی میگرده برنامه ای براش پیدانمی کنه.یعنی مفت نمی ارزه.
United States of America
پیمان
۲۰:۰۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
نوکیا خیلی سر تر از سامسونگه از هر لحاظ سامسونگ فقط واسه گیم خوبه همین گوشی اول ایفون بعد نوکیا همینو بس
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۲۱:۱۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
سلام من با اینکه ویندوزفون ندارم ولی هم اکنون از گوشی های نوکیا استفاده میکنم باید بگم که محصولات نوکیا بی نطیر هستند نوکیا همیشه بهترین هست اکثر طراحی های نوکیا برای مردها هست . صد در صد ویندوزفون ها هم بهترین اند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی سالارصادقی
۱۹:۱۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
من از lumia 620 استفاده میکنم تنها بدی که داره برنامه های کم برای windows phone است
Iran (Islamic Republic of)
sajjad
۱۴:۲۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
glx g4-nfcبهترین گوشی ایرانی باقیمت استثنایی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی سالارصادقی
۱۹:۱۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
گوشی ها glx ساخت ایران نیست در ایران مونتاژ میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
لوميا واقعا عالي از اون طرح تكراري گلكسي ها هم خيلي خوشگلتره
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۲:۴۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
من لومیا نداشته ام اما از نوکیا اینا میدونم که.........کوشی بد نمیزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
نه اصلا. لوميا نسبت به امكاناتش خيلي گرونه
آخرین اخبار