رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور از اعطاي مرخصی بیش از 44 هزار زندانی در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "غلامحسین اسماعيلي" دراولين جلسه ويدیو‌‌ كنفرانس مديران ستادي و استاني‌ اين سازمان با اعلام سياست‌های محوري در سال جديد اظهار داشت: همچون سال‌های گذشته؛ ارتقاء نظام زندانباني یکی از سیاست‌های محوری این سازمان است. زیرا خواست مقام معظم رهبري و تاکید ایشان بر ارتقاي قوه قضایيه است و سازمان زندان‌‌ها هم به عنوان جزیي ازاین نهاد‌‌ باید دراین راه تلاش كند.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری سال 92 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «حماسه سیاسی و اقتصادی» گفت: همه موظف هستیم برای تحقق رهنمودها و منویات ایشان تلاش وبرای خلق این حماسه شرایط را فراهم کنیم.

اسماعیلی حضور همه جانبه و جدی در صحنه‌های اجتماعی و انقلابی و کار و تلاش مضاعف در صحنه را از ضرورت‌های خلق حماسه برشمرد و تصریح کرد: اگر کار و تلاش برمبنای خود باوری و خود اتکایی باشد از منابع و سرمایه‌های موجود استفاده درست شود و در آخر صبر و بردباری در برابر ناملایمات هم باشد، آنگاه توفیق‌های ماندگار برای مجموعه فراهم‌ می‌شود.

افق سال 92 روشن است

رئيس سازمان زندان‌ها، همچنین افق سال 92 را بسیار روشن و امیدوار کننده توصیف کرد و گفت: با لطف خداوندو با توسل به حضرت زهرا(س) که سال جدید با نام ایشان آغاز شد و حضور جدی همکاران در عرصه کار از روزهای آغازین کاری سال جدید، توفیق‌های ارزشمندی در توافق‌ها و تفاهم نامه‌های فرهنگی، تبلیغی، ارشادی و تربیتی درباره راهکارهای موثر برای مددرسانی به زندانیان جرایم غیر عمد،  به دست آمده است.

اسماعیلی سال جدید را‌ سال تلاش برای ارتقای نظام زندانبانی کشور معرفی کرد و در‌خصوص دلايل‌‌اين‌عنوان افزود: قوه قضاییه منوط به ارتقای همه نهادها‌ و سازمان‌های وابسته به این‌قوه است‌ که در دیدار مسئولان قضایی با مقام معظم رهبری در مشهد مقدس این مهم، مورد تاکید ایشان قرار گرفت.

وی ادامه داد: از همان زمان، تحقق این فرمایش را تکلیف دانستیم و برای آن برنامه ریزی کردیم.

این مقام عالی قضایی کشور با اشاره به روايتي از امام حسن مجتبی(ع)، در خصوص تلاش برای رسيدن به خواسته‌ها، اجتناب از كارهاي ناروا و مغتنم شمردن فرصت‌ها، هم گفت: باید برای کار و خدمات ماندگار، کلان و فراگیر تلاش کنیم و در مسیر ارتقای قوه قضاییه همه توان را به كار بنديم.

تكاليف زندانباني ترسيم شود

وی با بیان اینکه برای جزء به جزء امور و تکالیف و برنامه‌های زندانبانی مصادیق مورد نیاز ترسیم خواهد شد تصریح کرد: جزء به جزء امور باید در مسیر ارتقای اصولی و از متن کار یعنی زندان آغاز شود، البته نباید فقط به داشته‌ها بسنده کرد بلکه باید بفکر نوآوری و خلاقیت‌ها هم بود.

اسماعيلي تاكيد كرد: باید همه فرآیندها تحت شعاع قرار گیرد و روند ارتقای ماندگار و پیشرفت به رقابت و مسابقه‌ای کیفیت محور وهمه جانبه تبدیل شود.

وي ادامه داد: خلق حماسه در این است که برای ارتقای این نهاد بتوانیم از بضاعت موجود بیشترین بهره وری را داشته باشیم، هرچند سازمان زندان‌‌ها تلاش خود را برای فراهم کردن بسترهای ارتقاء معطوف ‌می‌دارد اما توجه به داشته‌ها با بیشترین بهره‌وري، همواره مورد تاكيد است.

رئيس ‌سازمان زندان‌ها با بیان اینکه اگر پایش و ارزیابی نباشد مسیر توفیق، ارتقاء و خدمت قابل سنجش و ارزیابی نیست، خاطرنشان كرد: جدای از ابلاغ سیاست‌های ترسیمی به زیر مجموعه و ارکان و اجزا باید خروجی کار مورد توجه قرار گیرد و بشود در فضایی رقابتی نتیجه و بازخورد را تحلیل و ارزیابی کرد و باید ميزان عملكرد را از لحاظ آماري، نسبت به سال و دوره آماری قبلی تحلیل کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: رئیس ، سازمان ، اسماعیلی ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار