هماهنگ‌‌ ‌‌کننده تیم پیوند اعضاي استان چهارمحال و بختياري، از اهدای اعضای جوانی ۲۵ ساله در بیمارستان آیت‌‌ الله کاشانی شهركرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکردزهرا سياح گفت:‌سعید پیرزاد ۲۵ ساله اهل روستای سیبک، بر اثر واژگونی اتومبیل در جاده خوزستان دچار حادثه شده و پس از انتقال به بیمارستان آیت الله کاشانی به مدت ۳روز در بخش ICU  مرکز تحت مراقبت ویژه قرار گرفت که متاسفانه پزشکان معالج مرگ مغزی بیمار را اعلام و پس از تایید مرگ مغزی و طی مراحل قانونی با رضایت خانواده براي جداسازی اعضا (کلیه ها،کبد و پانکراس)در صبح 9 فروردين به اتاق عمل این مرکز منتقل شد.
به گفته وي، عمل جداسازي اعضاي اين بيمار مرگ مغزي توسط تیم اعزامی پیوند از شیراز و با همکاری پرسنل مجرب اتاق عمل و بیهوشی بيمارستان آيت اله كاشاني شهركرد انجام و براي پيوند به ۵ بيمار نيازمند به استان هاي مجاور منتقل شد.
سياح تصريح كرد: تيم هماهنگ كننده پيوند استان چهارمحال و بختیاری از سال ۸۲ فعاليت خود را آغاز و تاكنون با جلب موافقت خانواده ۵۲ بيمار مرگ مغزي موفق به اهداي بيش از ۱۰۰ عضو به بيماران نيازمند پيوند در كشور شده است./ع
برچسب ها: اعضای ، جوان ، اهدا ، پنج ، بیمار ، نیازمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.