طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران 350 پزشک عمومی، 300 متخصص و 240 داروخانه با بیمه ها برای اجرای برنامه پزشک خانواده قرار داد بسته اند .

دکتر میرزایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  از ابتدای سال گذشته برنامه پزشک خانواده در استان مازندران با دستور العمل 02 آغاز شده  که بیشترین تلاش خود را در ابتدا به تکمیل زیر ساخت های این برنامه در استان مازندران معدود کرده ایم در واقع امکانات و تجهیزات را فراهم کردیم و شبکه اینترنت را برای مراکز روستایی و شهری وصل کردیم

وی با بیان اینکه بعد از استقرار امکانات این برنامه به طور رسمی از آبان ماه سال گذشته  در این استان اجرایی شد افزود : سطح یک این برنامه در استان مازندران کاملا فعال است  تمام پزشکان علاقمند برای شرکت در این برنامه با بیمه ها قرار داد بسته اند و نظام پرداخت برای آن ها تعیین شده است. باید توجه داشت که نظام ارجاع فعلا با فرم دستی در حال انجام است که امیدواریم بتوانیم امسال این مشکل را حل کنیم.
 
وی اظهار داشت: عمده ترین مشکل ما نظام پرداخت و اعتبارات است و دولت باید امسال اعتبارات کافی را برای این برنامه پیش بینی کند اعتبارات سه ماهه اول اجرای این برنامه را به صورت پیش پرداخت به استان ها بپردازد تا بیمه ها پرداخت ها را به موقع انجام بدهند .

وی ادامه داد: اگر پرداخت پزشکان به درستی صورت می گیرد پزشکان بالغ بر کار خود را ادامه نمی دهند و نقدینگی پزشکان عمومی،‌پارا کلینیک و داروخانه ها کم می شود. بنابراین طبیعتا باید پرداخت ها به درستی انجام شود تا مشکلی در اجرای این بر نامه و پیشرفت آن پیش نیاید.

میرزایی خاطر نشان کرد: در طرح برنامه پزشک خانواده استان مازندران 350 پزشک عمومی و متخصص  ،240 داروخانه و بیش از 100 واحد پارا کلینيکی با بیمه ها برای برنامه پزشک خانواده قرارداد بسته اند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار