اميرسرتيپ پوردستان با بيان اينکه نفس مسيحايي امام(ره) جاني دوباره به ارتش بخشيد،‌ گفت: کارنامه ارتش در 34 سال از عمر انقلاب سرشار از افتخارات است و کارکنانی آماده، مستحکم و انگشت روی ماشه دارد تا جرات تجاوز را از هر دشمنی بگیرد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران،‌ اميرسرتيپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تهران با اشاره به 29 فروردين (روز ارتش) و تبريک اين روز به پيشگاه ملت ايران و مقام معظم رهبري، اظهارداشت: اميرالمومنين (ع) در جنگ صفين براي حفظ روحيه رزمندگان هر زمان که فرصتي پيش مي‌آمد براي رزمندگان سخنراني مي‌کرد و هرگاه در ميدان جنگ حضور داشت، اين وظيفه را برعهده امام حسن و امام حسين (ع) مي‌گذاشت.

وي افزود: امام حسن(ع) در يکي از اين خطبه‌ها فرموده‌اند: "جنگ يک گزينه بازدارنده است که جلوي حرکت و پيشرفت شما را مي‌گيرد و همينطور آنقدر تلخ است که بايد جرعه جرعه سر کشيد، اما اگر ملت و کشوري خود را براي جنگ آماده کند و از ملايمات نهراسد،‌ پيروز است."

اميرپوردستان در ادامه با اشاره به حکم امام خميني(ره) بعد از پيروزي انقلاب مبني بر پيوند ارتش با ملت، تصريح کرد: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران حضرت امام(ره) با انشاي يک پيام،‌ ارتش را به يک اقيانوس بيکران پيوند زدند و به جز تعداد اندکي از ياران نزديک ايشان از جمله مقام معظم رهبري، آيت‌الله مفتح، آيت‌الله مطهري و ... هيچکس با ايشان موافق نبود.

فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران تاکيد کرد: اما امروز پس از 34 سال از فرمان امام عمق تدبير ايشان خود را بيش از پيش نشان داد و انتخاب 29 فروردين به عنوان روز ارتش جمهوري اسلامي، حيات دوباره‌اي به بدنه ارتش بخشيد و نفس مسيحايي حضرت امام (ره) جاني دوباره به ارتش بود.

وي ادامه داد: اعلام روز 29 فروردين در سال 57، مصادف بود با اينکه عناصر ضد انقلاب تمام انرژي خود را براي آسيب و براندازي انقلاب اسلامي به کار گيرد،‌اما ارتش جمهوري اسلامي با انرژي و حضور نوراني امام خامنه‌اي جان دوباره گرفته بود.

 اميرپوردستان با اشاره به اقدامات اساسي که در زمان جنگ در دستور کار ارتش قرار داشت، بيان کرد: در زمان جنگ و زماني که جوانان اين مرز و بوم شوق پيوستن به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را داشتند، دو اقدام اساسي در دستور کار ارتش قرار داشت، اول اينکه آموزش جوانان مخلص و پرشور که مي‌خواستند به سپاه ملحق شوند را برعهده گرفت و تمامي پادگان‌ها براي اين امر آماده شد و دوم تجهيز و سازمان‌دهي يگان‌هاي خارج از مناطق درگيري که همگي سازمان‌دهي شدند و براي دفاع به مناطق آشوب‌زده آماده و منتقل مي‌شدند.

فرمانده نيروي زميني ارتش تصريح کرد: همچنين در اوايل انقلاب در مناطق داخلي که نيروهاي ضد انقلاب براي ضربه زدن به آرمان‌هاي نظام فعاليت مي‌کردند، اولين نيروييي که سينه به سينه مقابل آنها ايستاد و دفاع کرد،‌ لشکر 28 کردستان بود و تا حدي ايستادگي کردند که نيروهاي پشتيبان خود را برسانند و دفاع جانانه سبب شد که ضد انقلاب بداند از اين ترفند راه به جايي نخواهد برد.

وي اضافه کرد: سپس با ترغيب صدام براي حمله به ايران نيروهاي ارتش عراق از غرب و جنوب غربي تعدي به خاک کشور را آغاز کرد و زماني که شرايط آن مناطق از نظامي به انتظامي تغيير يافت، ارتش مرزها را از دلان‌پرداغ تا دهانه اروند تحويل گرفت.

اميرپوردستان تاکيد کرد: در زمان هجوم بي‌سابقه متجاوزين بعث با حمايت 23 کشور، يگان‌هاي ارتش در برابر آنها ايستادگي کردند. بعد از آنها تيزپروازان نيروي هوايي بودند که پروانه‌وار خود را به آتش مي‌زدند و همچنين دريادلان نيروي دريايي چنان درسي به آنها دادند که تا آخر جنگ جرأت عرض اندام پيدا نکردند و حاصل اين دفاع مقتدرانه تقديم 48 هزار شهيد و جانباز بود.

فرمانده نيروي زميني ارتش در ادامه با اشاره به سالروز شهادت امير صياد شيرازي بيان کرد: به عنوان يکي از شاگردان وي‌، فرصت را غنيمت مي‌شمارم و شماري از خصوصيات ايشان را بيان مي‌کنم. نبوغ نظامي، تلاش و کوشش خستگي ناپذير، رأفت و تواضع در برابر زير مجموعه و شدت در برابر دشمنان از خصوصيات شهيد صياد شيرازي بود، اما دو ويژگي به خصوص که هميشه در ايشان نمود پيدا مي‌کرد، ابتدا اخلاص در عمل ايشان بود به اين صورت که هيچگاه براي رضايت و خشنودي اهل دنيا کار نمي‌کرد و همواره رضايت خداوند مد نظر وي بود، خداوند در نظرش بزرگ بود و بقيه در نظرش کوچک بودند و همواره مي‌گفتند هرکس براي خدا باشد، خدا هم براي اوست، همين خصوصيت نيز بود که در عمليات مرصاد منشأ‌ پيروزي شد.

وي ادامه داد: دومين ويژگي ايشان ولايتمداري و تبعيت محض از مقام معظم رهبري بود، او عملا نشان مي‌داد که بزرگترين نعمت خداوند را ولايت مي‌داند و همواره مي‌گفت اگر چيزي باعث سرافرازي ما مي‌شود، ولايت است.

وي در ادامه با اشاره به فعاليت‌هاي مقتدرانه نيروي زميني ارتش، اظهارداشت: کارنامه ارتش در 34 سال از عمر انقلاب سرشار از افتخارات است و کارکنانی آماده، مستحکم و انگشت روی ماشه دارد تا جرات تجاوز را از هر دشمنی بگیرد؛ رصد مداوم تهدیدات بر زمین، دریا و هوا و تجهیز لازم برای مقابله با آن از جمله اقدامات ارتش است. تمامی تهدیدات در مرز‌ها، منطقه و فرامنطقه رصد می‌شود و کارشناسان نظامی آنها را تحلیل می‌کنند و متناسب با آن ظرفیت لازم در ارتش ایجاد می‌شود. تامین امنیت آسمان کشور، بستن پرونده شرور ریگی، حضور مقتدرانه در آبهای بین‌المللی، مقابله با تروریسم بین‌المللی و تامین امنیت تجارت بین‌المللی در دریاها، تامین امنیت مرزهای زمینی کشور و مقابله جدی با اشرار، قاچاقچیان و گروهکهای تروریستی گوشه‌ای از اقدامات ارتش است.

 نیروی زمینی به وسیله سه قرارگاه در کرمانشاه، ایلام و خوزستان اقدام به پاکسازی مناطق آلوده به مین و مواد منفجره کرده که تاکنون یک میلیون هکتار از اراضی آلوده را پاکسازی و در این راه 180 شهید و 300 جانباز تقدیم کرده است.آموزش سالانه 300 هزار نفر در قالب سربازی و حضور فعال و گسترده در امدادرسانی بلایای طبیعی از دیگر اقدامات ارتش است.

فرمانده نيروي زميني ارتش در پايان خاطرنشان کرد: امروز ارتش با استعانت از ذات اقدس خداوند و با بهر‌ه‌مندي از سلاح‌ها و تاکتيک‌ها از ظرفيت دفاع از جمهوري اسلامي و خاک ايران برخوردار است و هر دشمني بخواهد تعدي کند،‌ نادم و پشيمان خواهد شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار