سرپرست جهاد کشاورزی زرندیه گفت: تولید عسل سال گذشته در این شهرستان 34 هزار و 700 کیلوگرم افزایش یافت.

قره بیگلو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک با اشاره به اینکه این شهرستان در تولید عسل رتبه سوم استان را بعد از شهرهای خمین و شازند دارد، افزود: میزان عسل تولیدی در زرندیه از 22 تن در سال 90 به 56 تن و 700 کیلوگرم در سال گذشته افزایش داشته است.
وی علت این میزان افزایش را کاهش ریزگردها و وجود شرایط مساعد و تنوع گیاهی در بخش خرقان زرندیه در سال گذشته عنوان کرد و گفت: علاوه بر زنبورداران زرندیه، منطقه بکر خرقان همه ساله پذیرای کوچ تابستانی زنبورداران برخی استان های کشور است.
قره بیگلو با اشاره به اینکه میانگین برداشت عسل در هر کندو 10 تا 12 کیلوگرم است، گفت: با توجه به نوع پوشش گیاهی خاص، آب و هوای مناسب بخش خرقان زرندیه عسل تولیدی این شهرستان دارای کیفیت مطلوبی است.
وی اظهار داشت: زنبورداری یکی از رشته های پرطرفدار کشاورزی در این شهرستان است و هم اکنون 40 بهره بردار در بخش پرورش زنبور و تولید عسل در این شهرستان عضو تعاونی زنبورداران هستند.
قره بیگلو ابراز امیدواری کرد که با تخصیص اعتبارات قابل توجه در قالب توسعه بخش کشاورزی زرندیه، موجب توسعه و تحول بیش از پیش صنعت زنبورداری این شهرستان شود./ب

برچسب ها: عسل ، زرندیه ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.