حزب الله لبنان خواستار تشکیل دولت مشارکت ملی با حضور نمایندگان همه گروه های لبنانی شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار، مقامات حزب الله لبنان تاکید کردند مصلحت ملی ایجاب می کند دولت مشارکت ملی در این کشور تشکیل شود و همه گروه ها بر حسب حجم و اندازه خود در آن حضور داشته باشند.

این شبکه در گزارشی در این باره با اشاره به این که هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان اعلام کرد دولت بی طرف نمی تواند بحران های امنیتی و اختلافات سیاسی لبنان را حل یا انتخابات پارلمانی را برگزار کند افزود: هاشم صفی الدین این مطالب را در مراسم چهلمین روز شهادت حسین البودانی ایراد کرد.

صفی الدین گفت: یعنی چه که دولت بی طرف باشد و بخواهد انتخابات را برگزار کند. انتخابات یک مسئله کاملا سیاسی است و هر کس می خواهد انتخابات را اداره کند آن را به صورت سیاسی اداره می کند. آیا دولت بی طرف می تواند مسائل امنیتی را حل و فصل کند و به حل مسائل سیاسی بپردازد.

در ادامه گزارش آمده است: محمد رعد رئیس فراکسیون حزب الله در پارلمان لبنان نیز در مراسمی در عبشیت جنوبی تاکید کرد منافع لبنان ایجاب می کند همه با یکدیگر متحد شوند و دولت مشارکت ملی تشکیل شود به گونه ای که همه طرف ها بر اساس حجم خود در آن حضور داشته باشند.

از سوی دیگر علی فیاض عضو فراکسیون پارلمانی حزب الله نیز به نوبه خود در مراسمی در بقاع غربی تاکید کرد توافقی که هنگام انتخاب تمام سلام برای نخست وزیری لبنان به دست آمد باید در زمان تشکیل دولت وی نیز ادامه یابد.

در ادامه گزارش آمده است: شیخ نبیل قاووق نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله نیز تاکید کرد منافع ملی ایجاب می کند فضای مثبتی که در نتیجه توافق بر سر انتخاب نخست وزیر به دست آمد حفظ شود.
برچسب ها: حزب الله ، لبنان ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار