بیرجند/

اعزام ۷ هزار عمره گزار خراسان جنوبی به سرزمین وحی

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی از اعزام ۷ هزار عمره گزار استان به سرزمین وحی خبر داد و گفت: اعزام زائران بیت الله الحرام تا ۲۰ ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند

ابوالفضل نوفرستی اظهار داشت: اعزام عمره گزاران به مکه و مدینه از نیمه دوم بهمن ماه 91 آغاز و تا نیمه اردیبهشت ماه هر 12 روز 2 کاروان به ظرفیت 120 تا 140 نفر به سرزمین نور اعزام می شوند.


وی ادامه داد: از نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری نیز هر هفته یک پرواز، عمره گزاران استان را به عربستان منتقل می کند.


مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی تاکیدکرد: بیش از 7 هزار عمره گزار استان امسال به سرزمین وحی مشرف می شوند که 53 درصد آنها را بانوان تشکیل می دهند.


به گفته وی، ثبت نام زائران حج تمتع امسال از 29 فروردین شروع می شود و زائرانی که سند ثبت نامی آنها تا 20 آبان 84 است می توانند با مراجعه به کاروانها به منظور اعزام به مکه و مدینه ثبت نام کنند.


نوفرستی خاطرنشان کرد: اعزام زائران حج تمتع از مهرماه به مقصد مدینه آغاز و 800 زائر استان در قالب 7 کاروان (یک کاروان طبس، یک کاروان قاین و زیرکوه، یک کاروان اهل سنت، یک کاروان فردوس و سرایان و بشرویه و 3 کاروان بیرجند، درمیان، نهبندان و سربیشه) انجام خواهد شد.


وی گفت: اعزام زائران حج تمتع 92 از فرودگاه بیرجند تاکنون عملی نخواهد بود و امیدواریم مسئولان مربوطه تلاش های لازم برای برقراری این پروازها را انجام دهند.


وی همچنین با اشاره به اینکه در گذشته هر 2 ماه یک پرواز به مقصد عتبات عالیات از فرودگاه بیرجند انجام می شد، یادآور شد: به دلیل استقبال مردم از آغاز سال جدید هر هفته یک پرواز به مقصد نجف اشرف انجام می شود./ع

برچسب ها: حج ، مکه ، مدینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.