استاندار خراسان جنوبی گفت: ذخیره معادن استان از ۳۶۰ میلیون تن در سال ۸۴ به ۶۸۵ میلیون تن در فروردین ماه امسال افزایش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند

 قهرمان رشید امروز در ستاد اجرایی توسعه بخش معدن استان در خصوص استخراج معادن اظهار داشت: استخراج در سال 84 بالغ بر 2 میلیون و 111هزار تن بوده است در حالی که این عدد در فروردین امسال به 6 میلیون و 503 هزار تن افزایش یافته است.


وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی رتبه 8 کشوری از حیث برخورداری از معادن را به خود اختصاص داده است، افزود: در حال حاضر 316 فقره پروانه بهره برداری در بخش معادن استان صادر شده است.


نماینده استان در خراسان جنوبی با تاکید براینکه این استان کلکسیونی از معادن مختلف است، یادآور شد: در حال حاضر 6 هزار و 225 نفر در بخش معادن استان مشغول به کار هستند.


به گفته وی میزان سرمایه گذاری در بخش معدن در استان در سال 84 بالغ بر 141 هزار میلیون ریال بوده است که در فروردین ماه 92 به 1300میلیون ریال افزایش یافته است.


رشید بر واگذاری معادن استان به افراد تحصیل کرده و دارای تجربه تاکید کرد و گفت: افرادی که معدنی را به ثبت رسانده و برای بهره برداری از آن اقدامی انجام نداده اند در صورت فعال نکردن معادن، مجوز آنها ابطال و یا به افراد واجد شرایط دیگر واگذار خواهد شد.
 

وی با تاکید براینکه فعال شدن بخش معادن موجب کاهش و برون رفت از مشکل اشتغال در کشور می شود، خاطرنشان کرد: توسعه بخش معدن در استان نباید توسعه بخش کشاورزی را تحت الشعاع قرار دهد چرا که توسعه کشاورزی نیز به عنوان یکی از مهمترین محورهای توسعه در استان به شدت مورد توجه است.


استاندار خراسان جنوبی از راه اندازی مرکز زمین شناسی و اکتشافات معادن شرق کشور در بیرجند در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: مجوز راه اندازی این مرکز در اواخر اسفندماه سال گذشته اخذ شده است./ع

برچسب ها: معدن ، رشید ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.