احسان ايرواني مديرعامل صندوق احياء و بهره برداري از اماکن تاريخي وفرهنگي ب از بناهاي تحت اختيار صندوق در استانهاي گلستان و مازندران بازديد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومي و اطلاع رسانی ، مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اين بازديد با هدف بررسي وضعيت بناهاي صندوق به منظور واگذاري به بخش خصوصي، مذاکره با اداره کل استان ها در خصوص بناهاي فوق الذکر و نحوه واگذاري و همچنين جمع آوري مدارک و اطلاعات مورد نياز براي مطالعات تعيين کاربري انجام شده است.
در اين بازديد که معاونين ميراث فرهنگي استان هاي گلستان و مازندران نيز حضور داشتند، از بناهاي مجموعه باقري، مدرسه تقوي، خانه اميرلطيفي در استان گرگان، خانه رمداني، آب انبار نو، خانه کلبادي، خانه نجفي، خانه آقا جان نسب، خانه منوچهري و کاخ چايخوران در استان مازندران بازديد شد.
در اين بازديدها جهان آباديان، معاون فني و تعيين کاربري صندوق احياء گفت: با توجه به اينکه بناهاي تاريخي به عنوان سرمايه هاي فرهنگي - تاريخي و اقتصادي به شمار مي آيند بايد در مقوله تعيين کاربري نهايت دقت صورت گيرد تا آحاد جامعه بتوانند از اين سرمايه ها منتفع شوند.
وي افزود: تعيين کاربري اينگونه بناها بر اساس مندرجات سند احياء و همچنين ارزيابي جنبه هاي اصولي معماري و شهرسازي انجام خواهد گرفت بنابراين بديهي است پيشنهاد اداره کل استان ها در تعيين کاربري ، چنانچه در انطباق با اصول فوق الذکر باشد در اولويت قرار خواهد گرفت./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار