مدیر بنیاد فارس‌شناسی گفت : برنامه‌های این همایش صبح فردا با نشست علمی «دیده جان‌بین» آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، آقای طبیعی اظهار داشت: این نشست علمی با موضوع سعدی و افلاطون در تالار سازمان اسناد و کتابخانه‌ها برگزار جمال‌پرستی در دیدگاه سعدی و افلاطون از نگاه تطبیقی بررسی می شود.
او افزود: جمعه 30 فروردین نیز برنامه نقد کتاب با عنوان «جدال با سعدی در عصر تجدد» نوشته کامیار عابدی که به همت مرکز سعدی‌شناسی منتشر شده در تالار حافظ برگزار می‌شود.
مدیر بنیاد فارس‌شناسی گفت : شنبه 31 فروردین نیز مراسم علمی با عنوان «سعدی و مسائل سیاسی ، اجتماعی و اخلاقی» و «ادبیات عصر ما» با حضور میهمانان داخلی و خارجی در دستور کار قرار دارد.
بگفته او 10 رییس نمایندگی یا کنسولگری، 30 نفر از سفرا و دو دیپلمات در ویژه برنامه بزرگداشت روز سعدی در جوار آرامگاه این شاعر بزرگ شیرازی شرکت می کنند.
سفرایی از کشورهای نروژ، مکزیک، قزاقستان، مالزی، اسپانیا، چین، کویت، فرانسه، گرجستان، تاجکستان،ترکمنستان، تایلند، قرقیزستان، نیجریه، فلیپین، اندونزی، ارمنستان به این برنامه دعوت شده اند که دو سفیر کشورهای چین و افغانستان یا تاجکستان در این برنامه سخنرانی می کنند.
یکم اردیبهشت ماه در تقویم ملی جمهوری اسلامی ایران به نام روز سعدی نام گذاری و هر سال مراسمی با حضور مسوولان کشوری در جوار آرامگاه سعدی برگزار می شود ./س

برچسب ها: همایش ، سعدی ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.