در این نشست آلکسي تاباکوف وزير توسعه اقتصادي، صنايع و تجارت جمهوري چوواش فدراسيون روسيه و احمد عجم استاندار قزوين با توجه به وجود مشترکات اقتصادي و فرهنگيميان دو کشور ، دو طرف ضمن تاکيد بر تعميقوتوسعه همکاري هاي دو جانبه، توافقنامه همکاريامضاء کردند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین

در اين نشست استاندار قزوينبا اشاره به اين که استان قزوين در سال هاي اخير روابط تجاري خوبي با کشورروسيه و ايالت هاي آن داشته است افزود: دراين سال هازمينه صادرات کشمش ، شيشه، موادشوينده ، شيرخشک ، پودرومحصولات گلخانه اي از استان قزوين به کشور روسيه و ايالت هاي آن صورت گرفته است .

احمد عجمبا اشاره به اين کهاستانقزوين داراي مزيت هاي مناسب و فراواني در بخشهاي صنعتي و کشاورزي است اظهارداشت : استقرار بيش ازسه هزار و چهارصد واحد صنعتي در استان، قزوين را به يکي از قطب هاي صنعت در کشور تبديل کرده است .

در ادامه اين نشست وزيرتوسعه اقتصادي، صنايع و تجارتجمهوري چوواش فدراسيون روسيه هم با اشاره به اين که جمهوري چوواش و استان قزوين از نظر وسعت و جمعيت و داشتن توليد ات صنعتي و کشاورزي به هم نزديک هستند عنوان کرد: محصولات کشاورزي،تجهيزاتبرقي و الکترونيک از مهم ترين توليدات جمهوري جوواش است.

آلکسي تاباکوفاظهارداشت :تبادلاستاد و دانشجو ميان دو کشور ايران و جوواش اتفاق مبارکي است که به طورحتمدر آيندهء نزديکمي تواند زمينههمکاري مشترکدانشجو و برگزاري سمينارهاي علمي ميان دو کشور را افزايش دهد .

تاباکوف درپايان با اشاره به مناسبات فرهنگي، اقتصادي و تجاري ميان استان قزوين و جمهوري چوواش اظهار اميدواري کرد: با به امضاء رسيدن اين توافقنامه ازاين پس مناسبات همکاري هاي دوجانبه افزايش پيدا کند ./س

برچسب ها: روسیه ، قزوین ، تقاهم نامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.