مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش گفت: تا کنون نزدیک به 170 قرارداد با بیشتر دانشگاه های بزرگ کشور، پژوهشگاه صنعت نفت و مراکز تحقیقاتی منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عزت اله جودکی مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش در حاشیه دومین روز برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر پروژه تبدیل نفت سنگین به نفت سبک با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت در دست اجراست.
 
وی تصریح کرد: این پروژه از طرحهای بزرگ بخش پژوهش و فناوری محسوب می شود که طبق پیش بینی های انجام شده برای اتمام آن نزدیک به 55 میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم است؛ به تازگی مسئولیت اجرای این پروژه به شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران سپرده شده است ولی مسئوولیت دانش فنی آن بر عهده پژوهشگاه است.
 
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش ضمن اشاره به اهمیت بخش پژوهش و دستیابی به فنآوری های روز دنیا در صنعت نفت افزود: از زمان تشکیل بخش پژوهش و فنآوری در شرکت ملی پالایش و پخش تا امروز قرارداد نزدیک به 170 پروژه با بیشتر دانشگاه های بزرگ کشور، پژوهشگاه صنعت نفت و مراکز تحقیقاتی منعقد شده است.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه اراک در ادامه افزود: ارزش سرمایه گذاری پروژه هایی که با همکاری دانشگاه های بزرگ کشور در حال اجراست، به بیش از صد میلیارد تومان می رسد. پروژه غشاهای الیاف تو خالی از این دست پروژه ها می باشد که قرارداد همکاری آن با دانشگاه سهند تبریز با حجم سرمایه گذاری نزدیک به 900 میلیون تومان در حال انجام است و هم اکنون در مرحله تجاری سازی قرار دارد./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار