مدیر عامل شرکت ملی نفت مناطق مرکزی ایران گفت: در نخستین ماه سال جاری حدود یک میلیارد متر مکعب گاز بیش از برنامه تولید شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مهدی فکور در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشستی خبری افزود: این در حالی است که در چهار ماه نخست سال گذشته 730 میلیون متر مکعب گاز اضافه بر برنامه تولید کردیم.

وی ادامه داد: به طور کلی در سال گذشته در مجموع به میزان 2،32 درصد بیش از برنامه، تولید گاز در مناطق مرکزی ایران محقق شد.

فکور،  اظهار داشت: میزان تولید میعانات گازی در سال گذشته به طور میانگین 64 هزار بشکه در روز بوده و برنامه نفت مناطق مرکزی برای تولید میعانات گازی 63 هزار بشکه در روز بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته برنامه مناطق مرکزی برای تولید گاز 232 میلیون متر مکعب در روز بود که تولید واقعی به 264 میلیون متر مکعب افزایش یافت.

** جذب 1،2 میلیارد دلار از صندوق انرژی بانک ملت

فکور اظهار کرد: از مجموع 1،6 میلیارد دلار اعتبارات صندوق انرژی بانک ملت، نفت مناطق مرکزی توانست 1،2 میلیارد دلار را جذب کند.

مدیر عامل شرکت ملی نفت مناطق مرکزی ایران ادامه داد: در مرحله بعدی نیز 116 میلیون دلار دیگر از منابع این صندوق جذب شد.

وی به عرضه اوراق مشارکت در سال گذشته اشاره کرد و افزود: با این که عرضه اوراق مشارکت در 26 اسفند صورت گرفت، توانستیم در 9 روز 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت عرضه کنیم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته از منابع داخلی نفت 770 میلیارد تومان و 40 میلیون دلار به نفت مناطق مرکزی تخصیص یافت.

فکور به بودجه پیشنهادی سال جاری اشاره کرد و افزود: در بودجه انقباضی سال جاری، 912 میلیارد تومان و 167 میلیون دلار و در بودجه عادی یک هزار و 342 میلیارد تومان و 134 میلیون دلار برای شرکت نفت مناطق مرکزی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: از طرف شرکت نفت مناطق مرکزی در سال گذشته، روزانه 86 هزار بشکه نفت به پالایشگاه های شمالی و 150 هزار بشکه نفت به پالایشگاه های جنوبی ارسال شد.

** افزایش 105 هزار بشکه ای نفت در سال گذشته

مدیر عامل شرکت ملی نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به اجرای پروژه های توسعه 9 میدان اظهار داشت: در سال گذشته در مجموع قرار بود 2 هزار و 967 میلیارد تومان برای توسعه 9 میدان و تاسیسات جانبی هزینه شود که حاصل آن افزاش تولید 140 هزار بشکه نفت پیش بینی شده بود.

وی تصریح کرد: از 140 هزار بشکه نفت برنامه ریزی شده برای این میادین، 105 هزار بشکه محقق شد و پروژه های 9 میدان مذکور بجز پروژه میدان نفتی خشت محقق شد./ر

برچسب ها: تولید ، نفت ، دلار ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار